اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه دامغان:

اقتصاد مقاومتی باید عملی شود / دولت نظارت عالی خود را بر بازار چندین برابر کند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان با بیان اینکه مردم و مسئولان، هر دو در عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی نقش دارند، گفت: دولت باید نظارت عالی خود را بر بازار چندین برابر کند.

اقتصاد مقاومتی باید عملی شود / دولت نظارت عالی خود را بر بازار چندین برابر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، عباس جندالله ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران رسانه‏ها در زمینه آثار اقتصاد مقاومتی برای جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت اظهار داشت: این نوع اقتصاد، طیف وسیعی از کشور و طبقات اجتماعی مردم را در بر گرفته است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بیشترین حمایت را در طبقات ضعیف و متوسط جامعه در کوتاه‏مدت داشته و بار دولت را سبک می‌کند و همچنین در بلندمدت، حس خودباوری و روی پای خود ایستادن و تامین هزینه‌های خانواده و کمک معیشت را فراهم می‌آورد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان افزود: مردم در این نوع اقتصاد در بلندمدت نقش بسیار خوبی ایفا می‌کنند و برای دولت، حمایت‌های زیادی در بخش تولید ملی و کاهش وابستگی به نفت و ثبات و استمرار سیاست‌ها و توجه جدی فعلی به بحث تولیدات دانش بنیان ادامه می‌یابد.

مردم و مسئولان، هر دو در عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی نقش دارند

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان وظیفه مردم و مسئولان را در عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی این‏طور بیان کرد: با تبیین اقتصاد مقاومتی و اصلاح شیوه و سبک زندگی مردم با شیوه اسلامی و ایرانی، دوری از سبک زندگی‌های تجملاتی غربی ممکن می‏شود.

جندالله تصریح کرد: با ارائه الگوهای موفق ایرانی و سوابق تاریخی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، روحانیان، بسیج، مردمی و ایجاد آمادگی و ارائه راهکارهای عملی توسط مردم و دولت، اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شود.

وی منظور از اقتصاد مقاومتی را اقتصادی در شرایط تحریم و توطئه و فشار و دشمنی شدید دانست و افزود: دشمن می‌خواهد با فشارهایش، ما را از پای درآورد اما با توجه به دفاعی که ما برابر این اقتصاد داریم، زمینه رشد، تحول و تضمین‏ شکوفایی اقتصاد کشور فراهم می‌شود.

‌تشریح راهکارهای عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان بهترین ‌راهکارهای عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی را در شرایط امروزی، توجه دادن به شیوه‌های اقتصادی اسلامی و سیره و روش ائمه معصومین (ع)، علما و بزرگان سیاسی ایران همچون امیرکبیر و شیوه دستورات عملی حضرت امام(ره) در دفاع هشت ساله و راهکارهای ارائه شده مقام عظمای ولایت عنوان کرد.

جندالله اضافه کرد: امروز می‌‌توانیم با راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده کوچک، ایجاد اشتغال مولد و واحدهای تولید و تعاونی، ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای و تخصصی، اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی و همچنین پای کار آمدن نخبگان، موثران، اساتید، روحانیان و بسیج ده‏ها میلیونی به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابیم.

دولت نظارت عالی خود را بر بازار چندین برابر کند

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان با بیان اینکه دولت باید نظارت عالی خود را بر بازار چندین برابر کند، بیان کرد: دولت باید با تقویت نیروهای مربوطه به کنترل بازار و اصناف پرداخته و همچنین جو روانی جامعه را کنترل کرده و نیازمندی‌های بازار را به موقع فراهم کند و باید با حضور پررنگ دولت، بعد از دو ماه شرایط نسبتا خوبی بر بازار حاکم شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی با تربیت نیروهای مقاومت در بدنه فکری برنامه‌ریزی و اجرای دولت و همچنین در جامعه و رده‌های میانی و پایین جامعه محقق می‌شود.

جندالله اضافه کرد: تمام بازوهای اجرایی نظام باید کارآمد، توانمند و به‏روز باشند و با این نیروهاست که مسیر هدایت و تامین اقتصاد مقاومتی و شکل گرفتن نقش دین و مکتب اسلامی و شیعه در پیچ تاریخی که در جهان در حال ایجاد است، محقق می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد: اگر بخواهیم هویت مکتب انقلاب خود را به جهانیان صادر کنیم و الگوی بیداری اسلامی و جهانی باشیم، باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار و بلکه در متن جامعه قرار دهیم و با مشارکت همگانی در پیشرفت روز به روز آن کوشا باشیم.

مقاومت مردم ایران با فشارهای اقتصادی کم نمی‌شود

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان تأکید کرد: مقاومت مردم ایران با توجه به فشارهای اقتصادی کم نمی‌شود؛ چون مردم ما از مکتب عاشورا درس‌های زیادی گرفته‌اند.

جندالله افزود: مردم، بصیر و آگاه و گوش به فرمان رهبر هستند و ملت ما تاکنون ثابت کرده است که از بسیاری گردنه‌های سخت و چالش‌های جدی با سربلندی بیرون می‏آید.

وی گفت: ملت ایران، مردمی مقاوم و با استقامت است و هر روز از روز قبل مصمم‌تر برای تحقق جامعه اسلامی با آرمان‌های خود قدم برمی‌دارد؛ هر چند بدخواهان این نظام اعم از خودفروختگان داخلی یا دشمنان خارجی خلاف آن را دنبال می‌کنند اما راهی عبث را طی خواهند کرد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دامغان گفت: مسئولان با تبیین و آگاه‌سازی، توجه به واحدهای متوسط و کوچک، کاهش وابستگی به نفت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بومی، محلی و خاص کشور ایران و جامعه اسلامی تلاش بسیار خوب و گسترده‌ای را آغاز کرده‌‌اند.

انتهای پیام/2249/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول