اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

98 درصد پارچه‌های مصرفی بازار کهگیلویه و بویراحمد خارجی است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد 98 درصد پارچه‌های موجود در بازار این استان را خارجی عنوان کرد.

98 درصد پارچه‌های مصرفی بازار کهگیلویه و بویراحمد خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی حیدری‌اصل در جلسه تنظیم بازار شهرستان بویراحمد به گزارشات 9 ماهه واحد بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت اشاره و اظهار کرد: تعداد بازرسی‌ها در سطح کهگیلویه و بویراحمد 203 هزار مورد بوده که از این تعداد 6 هزار و 200 پرونده تشکیل شده و پرونده متخلفان صنفی با ارزش بالغ بر دو میلیارد و 620 میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد 98 درصد پارچه‌های موجود در بازار این استان را خارجی عنوان کرد و گفت: مقرر شده از موارد غیر قانونی که وارد بازار می‌شود نوع پارچه در آلبومی طراحی و تهیه و قیمت‌های اصلی از طریق استان‌های وارد کننده همچون فارس و بوشهر دریافت و قیمت معقول نیز اعلام شود.

قیمت‌ها از سیمای استانی دنا اعلام می‌شود

حیدری‌اصل تصریح کرد: در کمیته امنیتی تصویب شد که به منظور آگاهی مردم از قیمت‌ها کالاهای اساسی و پر مصرف که نزدیک به 31 قلم است با میانگین قیمت هر روز از سیمای استانی اعلام شود تا مردم در خرید‌های خود دچار مشکل، شک و یا تردید نشوند.

این مسئول نظارت بر بازار اجرای طرح شبنم را از اقدامات مهم بر نظارت بهتر بازار دانست و گفت: این طرح به مدت یک ماه تمدید شده و در اوایل بهمن سال جاری اقدام به جمع‌آوری کالاهای بدون شناسه شبنم صورت می‌گیرد که می‌توان علت کاهش 10 تا 15 درصدی برخی کالاها را نرخ ارز مرجعی عنوان کرد.

وی به دیگر اقدامات واحد نظارت بر بازار اشاره و ابراز داشت: قیمت کارشناسی تولیدی‌های تیرچه و بلوک محاسبه و در سامانه 124 کشوری اعلام می‌شود، همچنین فرآورده‌های لبنی کوه‌گل نیز در این سامانه اعلام و مصوب شده که شیر 1.5درصدی کوه گل در بازار با قیمت هزار تومان به فروش برسد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد سهمیه مرغ منجمد این استان را هزار تن عنوان کرد و گفت: تاکنون 500 تن آن ذخیره و در مواقع مهم و ضروری چون شب عید توزیع می‌شود.

رواج بی‌انصافی در بازار کهگیلویه و بویراحمد

حیدری‌اصل عدم انصاف و نابسامانی در بازار کهگیلویه و بویراحمد را از مشکلات مهم در بازار این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به نظارت بر کنترل توزیع و فروش در بازار، تمام کالاهای مصرفی تقسیم‌بندی شده که درصد معقول افزایش قیمت مصوب کشوری بوده ولی برخی افراد سودجو و بی‌انصاف نابسامانی در سطح بازار را تشدید کرده‌اند.

جلسه هم‌اندیشی با اصناف ضروری است

این مسئول ابراز داشت: باید جلسه هم‌اندیشی با اصناف به منظور مشخص شدن میزان نیاز کالای مصرفی بازار طراحی و از ضروریات تلقی شود که به صورت ماهانه برگزار و به میزان نیاز مواد وارد بازار شود.

انتهای پیام/82011/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول