اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شرکت بیمه ایران در خراسان رضوی:

ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی چهار دهم بیشتر از کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل شرکت بیمه ایران در خراسان رضوی گفت: ضریب نفوذ بیمه نسبت به جمعیت در این استان 9/1 درصد است که چهار دهم بیشتر از کشور است.

ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی چهار دهم بیشتر از کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد ناصر مبرقعی صبح امروز در همایش آموزشی بیمه و مسئولیت مدنی مهندسان ساختمان در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور 5/1 درصد است که بایستی به مرز ایده‌آل 6 درصد جهانی برسیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته، مجموع تولید در حق بیمه در این استان 5 هزار و 676 میلیارد ریال بود، که امید می‎رود تا پایان امسال به بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال برسد.

به گفته او شرکت‏‎های بیمه در خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین درآمد را داشته که سرانه حق بیمه در استان 897 هزار ریال است.

وی اظهار داشت: هم‌اینک در خراسان رضوی 42 شعبه بیمه بالغ بر 2 هزار نمایندگی و 67 کارگزار فعالیت می‎کنند، که سهم شرکت بیمه ایران در استان 50 درصد است.

مبرقعی اظهار کرد: در سال گذشته تمامی روستاها بیمه خطرات ناشی از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی و غیره شد و روستاهایی که دچار حادثه و بلایای طبیعی شدند، کمتر از 48 ساعت خسارت آنان بر اساس تعرفه بیمه پرداخت گردید.

مدیر کل شرکت بیمه ایران در خراسان رضوی با بیان اینکه 70 درصد مردم جهان بیمه زندگی دارند، افزود: در ایران 7 درصد مردم بیمه زندگی دارند که باید با فرهنگ‎سازی و استاندارد‎سازی رفتارهای شهروندان در پذیرش بیمه، گسترش صنعت بیمه را افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: در سند چشم‌انداز بیست ساله ایران به توسعه صنعت بیمه توجه ویژه‌ای شده، که در یکی از ماده‎های آن به بیمه کیفیت ساختمان، اصلاح الگو مصرف انرژی و نقش شهرداری‎ها در اجراء و رعایت مقررات ملی ساختمان تاکید شده است.

محمدرضا اسماعیلی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم در ادامه این همایش اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور به ابتکار این سازمان طرح جامع بیمه مسئولیت مدنی حرفه‎ای مهندسان از ابتدای امسال به اجرا درآمده است.

وی افزود: طرح جامع بیمه مسوولیت مدنی حرفه‎ای مهندسان شامل خسارات جانی و مالی ناشی از قصور، خطا و اشتباه مهندسان است که بیمه مسئولیت مدنی برای طول یکسال زمان ساخت و 10 سال دوره بهره‎‌برداری صادر می‏‎شود.

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هزینه بیمه نامه مهندسین را پرداخت می‏‌‎کند و این بیمه برای مهندسان رایگان است.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: امسال 3 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی و 175 مهندس ناظر گاز بیمه مسئولیت مدنی حرفه‎ای شدند.

اسماعیلی اظهار داشت: برای مجریان ساخت «بیمه مسئولیت مدنی و حرفه‎ای» طراحی شده و قابل اجرا است، متاسفانه تاکنون از سوی مجریان اقدامی نشده است.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول