اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کشاورزان گلستان:

10 هزار کشاورز گلستانی بیمه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده کشاورزان استان گلستان از قرار گرفتن 10 هزار کشاورز زیرپوشش بیمه در سطح استان خبر داد.

10 هزار کشاورز گلستانی بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد سعیدی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: کشاورزان استان با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید امنیت برای این حرفه مهیا شود تا پایداری کشاورزی را در استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از عمر تکمیل نظام‎سنجی کشاورزی در گلستان بیش از یکسال نمی‎گذرد که در این فرصت کوتاه حدود 23 هزار عضو پذیرفته است.

در بیمه محصولات کشاورزی هنوز هم با مشکلات زیادی همراه هستیم

نماینده کشاورزان گلستان با ابراز خرسندی از اینکه آمار بیمه محصولات کشاورزی در گلستان رو به رشد است، افزود: باید زمینه‎ای فراهم شود تا کشاورز با ذوق بیشتری به سمت بیمه کشاورزی هدایت شود.

سعیدی با بیان اینکه در بیمه محصولات کشاورزی هنوز هم با مشکلات زیادی همراه هستیم، عنوان کرد: بیمه خودرو رقابتی است اما بیمه محصولات کشاورزی انحصاری بوده و در اختیار بانک کشاورزی قرار دارد که این یک ضعف محسوب می‎شود.

این مسئول اضافه کرد: در خودرو تعیین خسارت به عهده قاضی و نه بیمه‎کننده، شرکت یا نمایندگی آن است و قاضی به عنوان شخص ثالث علاوه بر تعیین خسارت، مقصر را معرفی می‎کند که در بیمه کشاورزی چنین چیزی نیست.

باید در نرخ‎گذاری فرآورده‎های کشاورزی، منصفانه به مسائل نگاه شود

نماینده کشاورزان گلستان با تاکید بر اینکه باید بستری مطمئن برای کشاورزان ایجاد شود، گفت: کشاورزان از طریق همین حرفه ارتزاق می‎کنند لذا باید این اطمینان برای آنها فراهم شود که در پایان سال درآمدی دارند که بیمه می‎تواند این مهم را تضمین کند.

سعیدی در خصوص معوقات بانکی کشاورزان بیان داشت: در این بخش، زمانی که بنگاه‎های تولیدی کشاورزی برای اخذ پروانه تاسیس، پروانه بهره‎برداری، وام، تسهیلات بانکی به جهاد کشاورزی مراجعه می‎کنند قطعا طرح توجیهی خواسته می‎شود که باید به تائید کارشناسان جهاد رسیده باشد و در این میان کشاورز به دلیل اینکه هزینه‎هایش با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها افزایش یافته، درآمدش کاهش و با معوقات سنگین مواجه می‎شود.

وی از نمایندگان استان خواست تا نسبت به تعیین و تنظیم فرآورده‎های کشاورزی هر سال برای سال آینده اقدام کنند و ادامه داد: باید تشکیلاتی متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای مرکزی شکل بگیرد و در نرخ‎گذاری فرآورده‎های کشاورزی، منصفانه به مسائل نگاه کنند.

مصلحت نیست گندم از خارج کشور تامین شود

نماینده کشاورزان گلستان با تاکید بر اینکه به مصلحت نیست گندم از خارج کشور تامین شود متذکر شد: گندم خارج با نرخ یک‎هزار و 200 تومان در حالی که گندم داخلی با نرخ 450 تومان خریداری می‎شود و این ضعف، با شعار سال منافات دارد و به نوعی تقویت کشاورز خارجی است.

سعیدی در پایان اذعان داشت: باید با واقعیت‎ها روبرو شویم اگر واقعیت‎ها را کنار بگذاریم تنها صورت مسئله را پاک کرده‎ایم و واقعیت‎ها همیشه وجود دارند.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول