اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ترویج بیمه محصولات راهکار کاهش نوسانات درآمدی تولیدکنندگان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ترویج بیمه محصولات یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی تولیدکنندگان است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد

ترویج بیمه محصولات راهکار کاهش نوسانات درآمدی تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع امنیت غذایی یکی از اهداف جوامع بوده و در صورتی که با روش‌های مناسب از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حمایت نشود، تأمین مواد غذایی و توسعه اقتصادی پایدار با مشکل مواجه خواهد بود.

وی گفت: در بین سیستم‌هاى مختلف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزى و جبران زیان‌ها و خسارات وارده، بیمه محصولات کشاورزى به عنوان یکى از ابزارهاى حمایتى مناسب برای حمایت از منابع مالى تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش در هنگام بروز حوادث قهرى و طبیعى، از سوى صاحبنظران علوم اقتصادى مورد تاکید جدى قرار گرفته و در سیستم‌های مختلف کشاورزى اکثر کشورها اعمال مى‌شود.

محمدیان با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی است، افزود: خسارت وارده با مشارکت تولیدکنندگان و مسئولان صندوق بیمه کشاورزی، پوشش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت در بخش کشاورزى به علت اتکاء زیاد روى طبیعت، همواره فعالیتى پرخطر و متداوم با ریسک محسوب شده و در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی در امر تولید در زیربخش‌های کشاورزی، تعامل بین بهره‌برداران و صندوق بیمه کشاورزی روند رشد بیمه را از سرعت قابل توجهی برخوردار خواهد ساخت.

محمدیان گفت: تمام افرادی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای مقابله با خطرات احتمالی که به صورت غیرمترقبه و ناگهانی حادث و ممکن است موجب نابودی و صدمه به محصولات آنان شود، نیاز به حمایت دارند و این ضرورت بیش از هر کس برای خود کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش مشخص است.

وی اظهار کرد: ولی ترویج بیمه محصولات یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی تولیدکنندگان است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: امنیت اقتصادى ناشی از بیمه محصولات کشاورزى مى‌تواند ایجاد شرایط و فضاى لازم براى جذب سرمایه در بخش کشاورزى را تامین کرده و عدالت اجتماعى در راستای مقابله با فقر و آسیب‌پذیرى در بین بهره‌برداران با تولید متوسط و معمولی را از طریق تضمین ثبات درآمد آنان عملی می‌سازد.

وی تاکید کرد: تولید‌کنندگان زیربخش‌های کشاورزی همواره با خسارات ناشی از حوادث قهری و بلایای طبیعی مواجه هستند و زندگی اقتصادی آنها در معرض خطرات جدی قرار دارد.

محمدیان افزود: این امر موجب می‌شود کشاورزان همواره نگران بازپرداخت هزینه‌های مختلف تولید و معاش خود باشند و پرداخت به موقع غرامت خسارات وارده به بهره‌برداران در کنار توسعه ترویج فرهنگ بیمه در بین آنان، ضریب نفوذ آن را سرعت و بهبود خواهد بخشید.

وی تداوم فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی را نیازمند حمایت‌‌های جدی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش ذکر کرد.

محمدیان یادآور شد: در میان سیاست‌های مختلف حمایتی، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راه‌حل مفید و مناسب برای مقابله با این خطرات همواره مورد توجه و تاکید بوده و سازمان جهاد کشاورزی استان، گسترش تعامل با صندوق بیمه کشاورزی را در راستای توسعه این بخش مهم و اقتصادی و همچنین برای کاهش خطرات احتمالی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/60001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول