اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع استادان دانشگاه کشاورزی ساری:

حوزه در زمینه تبدیل کالای اولیه به مصرفی بدهکار است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عبور از مرحله مواد اولیه و تبدیل به کالای مصرفی، کاری است که حوزه در این زمینه بدهکار است.

حوزه در زمینه تبدیل کالای اولیه به مصرفی بدهکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدصادق حائری‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اظهار داشت: مسائل دینی، مانند نان است که بر سر سفره مردم می‌گذاریم.

وی با اشاره به این‌که تاکنون حوزه از این نان، تحصیل گندم را فراهم می‌کرده است افزود: حوزه ظرف‌های گندم را به دانشگاه می‌فرستاد و این گندم هم برگشت می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گندم باید پاک و آسیاب شده و به نان تبدیل شود و سپس به سفره دانشگاه بیاید و دانشجو را با علوم انسانی تغذیه کند.

وی با بیان این‌که علم، نان است، خاطر نشان کرد: عبور از مرحله مواد اولیه و تبدیل به کالای مصرفی، کاری است که حوزه در این زمینه بدهکار است.

حائری با اشاره به این‌که جهان با ما حرف می‌زند، گفت: ما در عالم علمی زندگی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که عالم سراسر به صورت علمی اداره می‌شود، خاطر نشان کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که بخش‌هایی از این علم را درک می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ما امروز می‌دانیم که ابرها هوشمند بوده و به گونه‌ای هستند که زایندگی و زایش آن‌ها مشروط است، اظهار داشت: ابرها در هر نقطه که رطوبت نسبی دریافت کرده و به اشباع برسند، زایش و ریزش دارند اما همین ابر 10 روز در کویر می‌ماند و زایندگی ندارد چرا که در آنجا گیاه و تعریقی نیست.

این استاد حوزه با بیان این‌که کشور ما دارای 90 میلیون هکتار جنگل بوده که امروز به میزان 10 تا حدود 14 میلیون هکتار از این اراضی باقی مانده است، افزود: نتیجه‌اش این شده که خیال خودمان را راحت می‌کنیم که در منطقه خشک قرار داریم، این‌ها عذر و حرف‌های مسکنی است که برای خودمان می‌گوییم.

وی با اشاره به این‌که در مازندران هیچوقت سیل نداشتید، ادامه داد: اما وقتی درختان قطع می‌شوند، مسیر آن‌ها مانند آسفالتی است که هیچ چیز در آن باقی نمی‌ماند و موجب جاری شدن سیل می‌شود.

آیت‌الله حائری‌شیرازی درباره آلودگی هوای تهران و شیوه بانکداری هم سخنرانی کردند.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.

انتهای‌پیام/86007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول