اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیسیون بودجه مجلس مطرح شد

طرح‌های اساسی حوزه سلامت به خطر افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این دانشگاه بیش از 30 میلیارد تومان مطالبات بیمه‌ای دارد، گفت: شاخص‌های بودجه‌ای طرح‌های همانند ریشه‌کنی مالاریا و کاهش مرگ و میر نوزدان را به خطر انداخته است.

طرح‌های اساسی حوزه سلامت به خطر افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محمد شکاری امروز در نشست اعضا کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (با مسئولان استانی و شهرستانی در هرمزگان) با بیان این که ارتقا شاخص‌های بهداشتی در مناطق هرمزگان به ویژه در شرق استان به سادگی به دست نیامده، اظهار داشت: با توجه به تنگناهای بودجه‌ای شاخص‌های به دست آمده در معرض خطر جدی است.

وی عنوان کرد: ریشه کنی مالاریا، کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار از مسائلی است که شاخص‌های بودجه‌ای آنها را به خطر انداخته است.

این مسئول افزود: وضعیت بودجه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به گونه‌ای است که در پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه هستیم.

شکاری همچنین به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و با بیان این مطلب که هرمزگان از آماده‌ترین استان‌ها در زمینه اجرای این طرح است، گفت: کمبود پزشک، عدم یکسان‌سازی بیمه‌های روستایی و شهری و معوقات بیمه‌ای از مهم‌ترین مشکلات پیش رو در اجرای این طرح است.

وی گفت:جنبه‌های مالی و بودجه‌ای برنامه پزشک خانواده را باید با دقت در نظر داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطالبات بیمه‌ای بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب را پنج میلیارد و 700 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیش از 30 میلیارد تومان مطالبه بیمه‌ای دارد.

شکاری در ادامه به تشریح مشکلات درمانی شرق هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در حال حاضر با ظرفیت 110 درصد اشغال تخت روبرو است در حالی که احداث بیمارستان 160 تختخوابی دوم که از مصوبات سفر هیئت دولت به هرمزگان است نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی همچنین نیاز هشت میلیارد تومانی بودجه برای تکمیل بیمارستان رودان و اجرای عملیات احداث بیمارستان دوم سیریک را از دیگر مشکلات شرق هرمزگان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: با وجود 14 جزیره استراتژیک در هرمزگان مدت سه سال است که به دنبال مصوبه‌ای برای راه‌اندازی آمبولانس هوایی در استان هستیم ولی هنوز موفق نشده‌ایم.

شکاری کمبود آمبولانس را از دیگر مشکلات مهم در حوزه بهداشت و درمان در هرمزگان دانست و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مجوز وارد کردن آمبولانس از خارج کشور در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد. 

انتهای پیام/88004/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول