اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نیشابور:

وقف پشتوانه مالی 14 بقعه متبرکه نیشابور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف نیشابور گفت: وقف پشتوانه مالی تامین هزینه‌های 86 مسجد روستایی و 14 بقعه متبرکه شهرستان نیشابور است.

وقف پشتوانه مالی 14 بقعه متبرکه نیشابور است

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام ذاکری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در اداره اوقاف نیشابور، اظهار کرد: بیش از 70 درصد موقوفات شهرستان نیشابور مربوط به اجرای برنامه‌های مذهبی به ویژه در دهه اول محرم است.

وی افزود: نخستین وقف‌نامه خراسان‌رضوی در سال 777 هجری قمری در روستای پیر‌ شهباز سرولایت نیشابور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور عنوان کرد: نیشابور رتبه اول ثبت تعداد موقوفات سال 91 در بین شهرستان‌های خراسان‌رضوی را با 19 موقوفه دارد. درآمد موقوفه پیر شهباز وقف هزینه‌های بقعه امام‌زاده محمود(ع) واقع در این روستا می‌شود.

ذاکری با اشاره به اینکه 660 نیت از وقف‌نامه‌های کشور استخراج شده است، خواستار توجه واقفان به تامین نیازهای روز شد و گفت: پشتوانه مالی تامین هزینه‌های 86 مسجد روستایی و 14 بقعه متبرکه شهرستان نیشابور وقف است.

وی ادامه داد: سه موقوفه نیشابور مربوط به مساعدت در امور درمانی بیماران نیازمند است که در این ارتباط بیش از صد نفر از بیماران درمانگاه خیریه حضرت موسی‌‌بن‌جعفر(ع) از عواید این موقوفات برخوردار شدند.

ذاکری افزود: باید به وقف در حوزه‌های علمیه توجه شود و وقف تمام یا مقداری از عواید 17 موقوفه برای اداره حوزه‌های علمیه و نیز دو مورد برای مساعدت به طلاب حوزه‌های علمیه، و همچنین اختصاص یافتن موقوفات برای اداره امور حوزه‌های علمیه بانوان نیشابور شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور تصریح کرد: هنوز هیچ موقوفه‌ای در مورد حوزه علمیه خواهران در سامانه جامع اوقاف کشور به ثبت نرسیده است.

وی یادآور شد: در هفته وقف دو موقوفه زمین برای ایجاد حوزه علمیه شهر بار و سه دانگ یک مطب برای امور قرآنی و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند به ثبت رسید.

انتهای پیام/70001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول