اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان خبر داد

اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد.

اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.

وی افزود: این معلولان هنرمند برای اجرای پنج نمایشنامه به نام‌های جنگ کور، دیگ جادو، گام‌های نشسته، سیب هفتم و تمنای باران به جشنواره یاد مذکور اعزام شده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با اشاره به زمان برگزاری جشنواره منطقه خزر اذعان کرد: دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر از فردا دوم بهمن در بابلسر آغاز می‌شود و تا پنجم بهمن جاری ادامه می‌یابد.

به گفته وی، در جشنواره مذکور هنرمندان معلول استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، سمنان و گلستان شرکت دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان، گفت: امیدواریم هنرمندان معلول گیلان با این نمایش‌ها و اجراهای آنها بتواند مقام‌های خوبی را در بین دیگر استان‌های حاضر در جشنواره خزر کسب کنند.

وی در ادامه به موضوع مناسب‌سازی معابر و فضای عمومی شهر اشاره کرد و آن را یکی از مقوله‌های اصلی و مهم برای سالمندان و معلولان دانست و یادآور شد: مناسب‌سازی، رعایت حقوق شهروندان معلول و دسترسی آنها به مراکز بوده و در ماده 20 قانون جامع حمایت از معلولان به بحث مناسب‌سازی و دسترسی معلولان تاکید شده است.

وی، خاطر نشان کرد: در صورت اجرای کامل این قانون بسیاری از مشکلات معلولان برطرف می‌شود و فرد معلول نیاز به کمک و مساعدت دیگران پیدا نمی‌کند.

این مسئول مناسب‌سازی معابر، فضای دولتی و عمومی استان را از موارد مهم و قابل پیگیری عنوان کرد و خواستار توجه نهادهای دولتی و عمومی استان نسبت به این امر شد.

به گفته وی، اکنون بالغ بر 31 هزار نفر معلول در بانک اطلاعاتی مددجویان بهزیستی استان ثبت نام کرده‌اند و حدود هفت هزار و 200 نفر از معلولان به صورت ماهانه مستمری می‌گیرند.

تکاملی تعداد فعالیت مراکز توانبخشی گیلان را 64 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌ روزی با نظارت بهزیستی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول