اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

حدیث کساء نمونه بارز تربیت عالی اسلامی و انسانی

خبرگزاری فارس: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدیث کساء نمونه بارز تربیت عالی اسلامی و انسانی است که درس محبت را به خانواده‌ها می‌دهد ولی کمتر به این موارد توجه می‌کنیم.

حدیث کساء نمونه بارز تربیت عالی اسلامی و انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم زنگویی پیش از ظهر امروز در طرح بصیرت بانوان پدافند هوایی شرق کشور اظهار کرد: باید برای تربیت فرزندان خود به زندگی و سیره اهل بیت(ع) مراجعه کنیم و با درس گرفتن از آنها در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ثمره زندگی افراد به تعبیری در فرزندان آنها خلاصه می‌شود، افزود: باید در مرحله نخست برای خودسازی فرزندان خود تلاش کنیم و در این زمینه با توجه به هر دوره‌ای از زندگی فرزندان، نحوه این خودسازی را تغییر دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با نگاهی اجمالی به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) متوجه می‌شویم که این بانوی بزرگ با وجود داشتن یک زندگی بسیار ساده فرزندانی را تربیت کردند که عالم را تکان داده‌اند.

زنگویی تصریح کرد: امکانات و مادیات دنیا برای رسیدن به کمال انسان‌ها خلق شده‌اند و تنها می‌توان از آنها به عنوان ابزاری در رسیدن به اهداف بلند استفاده کرد.

وی متذکر شد: باید از زندگی ائمه درس محبت و اخلاق بگیریم چرا که در دنیای کنونی همین اهرم‌ها هستند که زندگی افراد را تضمین می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدیث کساء نمونه بارز تربیت عالی اسلامی و انسانی است که درس محبت را به خانواده‌ها می‌دهد ولی کمتر به این موارد توجه می‌کنیم.

زنگویی با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم محبت کردن را در زندگی به خوبی فرابگیریم، افزود: با فراگرفتن نحوه محبت کردن به همدیگر بسیاری از مشکلات خانوادگی ما رفع می‌شود و اگر این محبت از زندگی رخت بربندد شاهد دور شدن رحمت الهی از زندگی خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: بنا به روایات فرزندان در دست پدر و مادر امانت هستند که باید برای به ثمر رسیدن آن زحمات زیادی بکشند.

زنگویی تصریح کرد: نقش مادر در تربیت فرزند از نقش پدر مهم‌تر است چرا که از همان دوران جنینی تربیت آغاز می‌شود و اثرات خود را می‌گذارد.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی که اکثر افراد به دنبال الگوی اروپایی هستند باید در تربیت دینی فرزندانمان بیش از پیش تلاش کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: در دوران فساد و فحشای کنونی نقش والدین در هدایت فرزندان مؤثر است و نباید از آن غافل شد.

زنگویی گفت: محیط، دوستان، والدین و وراثت از جمله اموری هستند که در تربیت فرزندان نقش اساسی بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: باید احترام به بزرگتر، توجه به عبادت و دعا و آشنا کردن فرزندان با خدا سرلوحه کار‌های تربیتی والدین قرار داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: علاوه بر این والدین باید الگویی خوبی برای فرزندان خود باشند و از کودکی آنها را با مسائل دینی آشنا کنند.

زنگویی تصریح کرد: توصیه به عمل کردن والدین باید همراه با عمل کردن خود آنها باشد تا تاثیر مثبتی بر فرزندان داشته باشد.

وی ادامه داد: باید در تربیت فرزندان از افراط و تفریط پرهیز کنیم چرا که مثمر ثمر نخواهد بود.

انتهای پیام/690011/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول