اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

پیوند امت با امام در حیات امام حسن عسگری عیان بود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: پیوند امت با امام در حیات مبارک امام حسن عسگری (ع) آشکار و عیان بود چرا که در سایه این پیوند دفاع از حق صورت گرفت.

پیوند امت با امام در حیات امام حسن عسگری عیان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا بهزاد صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: بر خلاف تفکر جبهه استکبار به ویژه حاکمان بنی عباس در سایه این پیوند عمیق و ناگسستنی امام حسن عسگری (ع) امت را به سمت حقایقی هدایت می‌کرد که از یک سو مایه خشمگینی و ناخرسندی حاکمان ظلم و جور بود و از طرف دیگر آگاهی‌بخشی به امت اسلامی رشد و نمو می‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: به رغم آنکه دشمن سعی کرد آن حضرت را در حصر و زندان نگه دارد تا شاید بتواند به تفکر غلط خود پیوند عمیق امت با امام خود را از بین ببرد اما در دوران ولایت امام حسن عسگری (ع) از بلاد شیعه شاخص‌ترین دلباختگان به مکتب اهل بیت به ابراز همدردی و همراهی با امام پرداختند و اجازه ندادند امام حسن عسگری (ع) از پشتیبانی حقیقی برخوردار نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی دوران حیات مبارک امام حسن عسگری (ع) شکوفا شدن علم و دانش و فرهنگ دینداری و همچنین گرایش به حقیقت ناب تشیع بود که در این دوران به نظر می‌رسد نسبت به دوره‌های گذشته در این باب تحولی عظیم شکل گرفت و جریان نفاق و دورویی ماهیتش بیش از گذشته آشکار شد.

بهزاد گفت: دشمن سعی می‌کرد با ترفندهای مختلف اجازه ندهد امام حسن عسگری (ع) نائب و جانشینی از خود به یادگار بگذارد در حالی که با عنایت خداوند متعال آخرین ذخیره الهی به امت ارزانی شد تا جامعه از هدایت واقعی دور نمانده و به سمت تدین و دینداری واقعی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی بیان داشت: در این دوران آماده‌باش حقیقی برای بیداری امت اسلامی به ویژه شیعیان به صدا در‌آمد چرا که دشمنان حقیقی اسلام سعی می‌کردند بعد از امام حسن عسگری (ع) به حیات طیبه ائمه اطهار پایان داده و برای همیشه نظام اسلام را با ترفندها و توطئه‌هایی عقیم و بی‌ثمر نشان دهند در حالی که با تلاشی خستگی‌ناپذیر امام حسن عسگری (ع) کوشید تا بیش از هر زمان دیگر ماهیت پلید نظام استکباری را فرو ریخته و چهره از حقیقت این ظالمان روزگار بگشاید.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام و عالم تشیع به سیره نبوی و اندیشه علوی و همچنین مهدوی بیش از هر زمان دیگر نیاز دارد، افزود:‌ همانگونه که نبی مکرم اسلام (ص) به علی (ع) توصیه کرد نباید اجازه دهیم مردم با دوری از واجبات سرگرم مستحبات و کارهای فرعی شوند و به جای اندیشه به آخرت خود در فکر دنیا باشند.

بهزاد امت اسلامی را به پرهیز از دل‌مشغولی‌های روزمره و تلاش برای آشکار کردن عیوب دیگران فراخواند و تصریح کرد:‌ اگر مردم آخرت خود را بهتر از جهان مادی زینت دهند و در عمران و آبادانی آن از کارهای مادی سبقت بگیرند قطعاً عمل صالح آنها زمینه‌ یک تحول روحی را فراهم خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود نزدیکی ایام پیروزی انقلاب و تلاش‌های امام راحل در به ثمر نشستن جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و اذعان داشت: امام راحل به صراحت اعلام کردند که اگر تمام دنیا یک طرف و پشتیبانی و هدایت الهی یک طرف باشد بنده قطعاً در مسیر حق گام برمی‌دارم و از همگرایی تمام دنیا علیه خود هیچ واهمه و ترسی نخواهم داشت.

انتهای پیام/62003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول