اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

دشمنان در برابر دانش امام عسکری(ع) زمین‌گیر شدند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: دشمنان در مناظرات علمی در مقابل ابهت و علم امام حسن عسکری(ع) زمین‌گیر شدند.

دشمنان در برابر دانش امام عسکری(ع) زمین‌گیر شدند

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: اقامه نماز بر پیکر امام حسن عسکری(ع) توسط امام زمان(عج)، مدعیان دروغین را کنار زد و جریان یافتن چشمه حقیقت از وجود حضرت مهدی(عج) تشنگان را سیراب کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست در دوران امام حسن عسکری(ع) ولایت را ابتر نشان دهد افزود: به فضل الهی و امداد غیبی خداوند، ولایت و امامت تا سال‌ها بعد از وجود امام حسن عسکری(ع) به امام زمان(عج) انتقال پیدا کرد و در حال حاضر ما در سایه‌سار امامت امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: تدبیر امام حسن عسکری(ع) و عنایت خدا، نقشه شوم دشمنان را ناکام گذاشت و این عنصر حیات‌بخش و نیروی لایزال الهی که به حضرت مهدی(عج) ارزانی شده جامعه را به سوی توحید هدایت کرده است.

رضوی‌مهر افزود: از ویژگی‌های بارز دوران ولایت امام حسن عسکری(ع) ایجاد ارتباط شیعیان با نوابی بود که امام تعیین کرده و نسبت به دیگر اصحاب امام ویژگی‌های ممتازی داشتند.

وی با اشاره به اینکه زندان و حصر خانگی امام حسن عسکری(ع) به دشمنان اجازه نداد پیوند امام با امت را از بین ببرند، گفت: در دوران ولایت امام در هر کدام از بلاد شیعه افراد شاخصی بودند که مواضع و اهداف ایشان را بازخوانی کرده و شیعیان را نسبت به خواسته‌های امام مطلع می‌کردند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شناخت امام از محیط زندگی و محیط جغرافیایی شیعیان به گونه‌ای است که به برخی اصحاب خود مستقیماً دستور می‌دهد در کدام مسجد و در کدام محله کرسی تدریس فقه محمد و آل محمد(ص) ایجاد شود.

رضوی‌مهر افزود: به عنوان مثال می‌توان به مسجد شریف امام حسن عسکری(ع) که به دستور خود امام توسط وکیل تام‌الاختیار ایشان در شهر مقدس قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) ساخته شده و از قداست خاصی برخوردار است اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در زمینه فقه، تفسیر قرآن، تبیین وحی و علم کلام شاگردانی را در جبهه تشیع پرورش داد که هر کدام از آنان هدایت بخش اعظمی از جامعه اسلامی را به عهده گرفتند. 

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در یک خطاب اخلاقی می‌فرماید از شهرت‌طلبی و حب جاه بپرهیزید زیرا این دو صفت، انسان را به هلاکت می‌کشاند و امید است با درس‌های اخلاقی و معنوی این امام بتوانیم پیرو خوبی برای ایشان باشیم.

وی ادامه داد: بعد از انفجار شوم حرم امام حسن عسکری(ع) به فضل الهی و برکت شیعیان بیدار دل، ساخت و ساز بارگاه امام در حال تکمیل است و به زودی شاهد حضور چشمگیر زوار از سراسر جهان خواهیم بود.

بیداری اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با پیروی از اسلام ناب محمدی می‌توانیم خواسته‌های ائمه بزرگوار را اجرایی کنیم افزود: ارتباط با حضرت مهدی(عج) از راه تقوا، اخلاص و جهاد در راه خدا میسر است زیرا امروز اعتقاد به منجی عالم بشریت در میان ملت‌های جهان در غرب و شرق دنیا موج می‌زند و بیداری اسلامی مقدمه ظهور این ودیعه الهی است.

رضوی‌مهر اظهار کرد: ملت‌های بحرین، فلسطین، سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان پیروز هستند زیرا شیعیان این کشورها پیرو امام زمان(عج) بوده و تبعیت از گفتار و رفتار ایشان بر کرامت انسانی آنان افزوده و نقاب از چهره مکاران ضد بشری و تروریست‌های خائن برداشته است.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول