اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

وظیفه مهم وکالت احقاق حق و اجرای عدالت است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: وظیفه اصلی و مهم وکالت احقاق حق و اجرای عدالت است.

وظیفه مهم وکالت احقاق حق و اجرای عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان در جمع پذیرفته شدگان اختبار سال 91 با اشاره به این که ویژگی بارز برخی مناسب و مشاغل امانت‌داری است، وکالت را از آن جمله خواند و اظهار داشت: اگر می‌خواهید در پیشگاه خداوند متعال عزیز و همواره مورد احترام مردم باشید، باید امانت‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهید، چرا که عدم امانت‌داری اعتماد مردم را از ما سلب می‌کند.

این مسئول امانت‌داری نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ اسرار مردم را دو رکن اساسی در شغل وکالت خواند و تصریح کرد: امانت تنها شامل تکلیف در قبال نگهداری اموال دیگران نمی‌شود، بلکه مسئولیت‌های اجتماعی ما نیز نوعی از امانت است.

رئیس شورای قضایی فارس در ادامه اعمال و رفتارهای انسان در هر جایگاه و منصبی را موجب ارتقا یا تنزل آن دانست و افزود: اگر ما به شکلی عمل کنیم که هر فرد متدینی با کمال میل خواهان پذیرش آن جایگاه باشد نشان دهنده عمل و رفتار مثبت دارندگان آن جایگاه است.

خدائیان، وکالت را در تمام دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای خواند و خاطرنشان کرد: وکیل کسی است که از عدالت دفاع می‌کند و به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ما موظفیم با عمل خود این جایگاه را حفظ و ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع مهم دیگر در امانت‌داری را حفظ اسرار مردم خواند و گفت: در برخی مسئولیت‌ها مردم اسرار خود را بیان می‌دارند که وکالت و قضاوت از آن جمله است و در این زمینه مسئولیت ما در جامعه اسلامی بیشتر است، بنابراین اگر مردم به وکیل یا قاضی مراجعه و اسرار خود را می‌گویند باید نسبت به آنان رازدار باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس وظیفه اصلی و مهم وکالت را احقاق حق و اجرای عدالت بیان کرد و ادامه داد: باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم که حقی از کسی ضایع نشود و در این راه ترسی به خود راه ندهیم، چرا که این مسیر دارای نشیب و فرازهای مختلفی است.

خدائیان اضافه کرد: وکیل باید تلاش کند که حقی از موکلش در دعوایی که مطرح می‌کند تضییع نشود، اما حق ندارد به نحوی عمل کند که حق دیگری تضییع شود.

وی ابراز داشت: وکیلی که می‌داند حق با موکلش نبوده، اما به دلایل و مدارکی متوسل می‌شود که حکم به نفع او صادر شود، در پیشگاه خداوند مسئول است.

رئیس شورای قضایی استان فارس شأن وکالت را دفاع از عدالت خواند و گفت: نباید وکالت را با تجارت اشتباه گرفت و تصور کرد به خاطر اینکه وکیل حق‌الوکاله دریافت می‌کند، به هر بهایی باید در دعوای مطروحه پیروز شود.

این مسئول اذعان داشت: وکلا باید در زندگی قانع باشند و نخواهند راه صد ساله را یک شبه پیموده و بلافاصله صاحب خانه، اتومبیل و امکانات شوند، چرا که اگر وکیلی با این هدف کار کند، در کارش موفق نمی‌شود.

خدائیان با قدردانی از همکاری خوب وکلای این استان با دادگستری فارس متذکر شد: وکلا باید به عنوان زکات علم خود، از کسانی که نیاز به وکیل داشته اما توان مالی پرداخت حق‌الوکاله را ندارند، دفاع کنند که در این مورد کانون وکلای دادگستری استان فارس همکاری خوبی داشته است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول