اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم اعلام کرد

کارت ملی در صدر آمار مدارک گم شده

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم گفت: بیشترین آمار مربوط به مدارک گم شده مربوط به کارت ملی است که مستلزم مراقبت و توجه بیشتر شهروندان در این زمینه هستیم.

کارت ملی در صدر آمار مدارک گم شده

محمدحسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سرویس پست یافته‌ها اظهار کرد: این سیستم با هدف استرداد مدارک و اسناد یافته شده از سوی مردم و بازگرداندن آن به صاحبانش از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی در راستای ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی به هموطنان در کشور راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدارک این سامانه شامل شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت‌های نظامی، اسناد ازدواج و مالکیت، مدارک خودرو، چک و دسته چک، دفترچه پس‌انداز، عابر بانک و دفترچه بیمه بوده که از طریق سایت رسمی شرکت پست با آدرس الکترونیکی http://found.post.ir قابل دسترسی است.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به مزایای سرویس پست یافته گفت: از طریق این سرویس مدارک و اسنادی که توسط مردم به صندوق‌های پستی انداخته ‌شده پس از جمع‌آوری و طبقه‌بندی به صاحبانشان بر‌گردانده می‌شود. 

وی یادآور شد: برای استفاده از سرویس پست یافته مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی و تکمیل فرم مشخصات و تعیین نوع سند گم شده از شرکت پست درخواست کنند تا مدارک یافته شده برایشان ارسال شود.

رحیمی ادامه داد: در نوع دیگر متقاضی می‌تواند برای دریافت مدارک خود از طریق مراجعه مستقیم به واحد پستی محل نگهداری مدارک با ارائه مدرک شناسایی معتبر، اسناد خود را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه کارت ملی بیشترین آمار مدارک مفقودی را به خود اختصاص داده است گفت: کارت ملی بیشترین آمار اسناد و مدارک گم شده را به خود اختصاص داده که مستلزم توجه و مراقبت بیشتر شهروندان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/78003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول