اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پست خراسان شمالی:

14روستای بزرگ خراسان شمالی دارای کدپستی 10 رقمی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل پست خراسان شمالی گفت: 14روستای بزرگ این استان از کدپستی 10 رقمی برخوردارند.

14روستای بزرگ خراسان شمالی دارای کدپستی 10 رقمی شدند

محمدرضا کاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: همچنین دهیاران و شوراهای اسلامی استان برای پلاک‌کوبی 10 رقمی اعلام آمادگی کرده که این در گرو تأمین اعتبار توسط استان است.

وی  با تاکید بر اینکه هم اکنون ارائه کدپستی و شماره ملی برای انجام امورات اداری الزامی شده است تصریح کرد: زمانی که کدپستی در سطح درب منازل یا واحدهای صنفی نصب شود این شمار منحصر بوده و انجام امورات اداری از طریق این شماره شناسایی قابل انجام است.

مدیر کل پست خراسان شمالی تسهیل در انجام امورات اداری در طرح نصب کدپستی 10 رقمی را برشمرد و بیان داشت: از طریق این کد شناسایی می‌توان تمام قبوض شرکت‌های خدمات رسان بدون نیاز به آدرس توزیع کرد.

وی در بخش دیگری بر پرهیز خود پستچی‌گری از سوی دستگاه‌های استان را مورد تاکید قرار داد اظهار داشت: بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنج ساله دولت مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌های دولتی موظفند آن دسته از خدمات خود را که قابل برون سپاری است از طریق دفاتر پستی و ICT روستایی ارائه دهند، اداره کل پست استان در راستای اجرایی شدن این ماده قانونی آمادگی کامل دارد.

این مسئول با بیان اینکه این امر با استفاده از تمام ظرفیت پست که امکانات خوبی را در استان فراهم کرده انجام می‌شود  تصریح کرد: البته چندین اداره در این زمینه همکاری داشته و توزیع  نامه‌ها و مرسولات خود را به این اداره محول کرده‌اند.

کاملی وجود 268نمایندگی پست، و ICT روستایی به عنوان یک قابلیت پست در خراسان شمالی در سطح مناطق روستایی و شهری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مهم‌ترین مزایای این طرح کاهش هزینه‌های تردد و ایاب و ذهاب به شهرها، جلوگیری از صرف وقت و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد طرح واگذاری خدمات پستی با این اداره از سوی دستگاه‌ها تاکنون نشست‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده است یادآور شد: از این رو از تمامی دستگاه‌ها استان به ویژه ادارات خدمات رسان انتظار می‌رود تا بر اساس تکلیف ماده 46 قانون برنامه پنج ساله دولت برای گسترش چتر خدمات پستی با واگذاری خدمات توزیع اوراق اداری در استان مشارکت کنند.

48درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/63002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول