اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام و عضو هیئت مدیره پست‌ بانک ایران عنوان کرد

فعالیت 20 هزار شعبه پست ‌بانک در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام و عضو هیئت مدیره پست بانک ایران گفت: در حال حاضر 20 هزار شعبه پست بانک در سراسر کشور فعالت می‌کند که این رقم رو به افزایش است.

فعالیت 20 هزار شعبه پست ‌بانک در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی فراهانی امروز در نشستی خبری که در حاشیه نخستین همایش دفاتر بانکی شهری و روستایی مدیریت شعب استان قم که در سینما وتوس برگزار شد با اشاره به برنامه چهارم و پنجم توسعه پست‌بانک بیان کرد: در تلاش هستیم به منظور فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیکی ICT زیرساخت ماندگار کشوری ایجاد کنیم.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره پست‌ بانک ایران بیان کرد: در تلاش هستیم با توسعه عدالت اجتماعی شکاف دیجیتالی ایجاد شده را در سطح جامعه کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه دنیای امروزی رو به پیشرفت الکترونیکی و دیجیتالی است تصریح کرد: مردم جامعه باید از این پیشرفت‌ها به صورت عادلانه بهره ببرند.

فراهانی افزود: برای بهره‌برداری از مناطق دور دست هر روز 9 دفتر در سطح کشور ایجاد می‌شود.

وی از فراهم شدن زیر ساخت ایجاد 15 هزار دفتر روستایی خبر داد و گفت: برای ایجاد هر یک از این دفاتر مبلغی بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده که چند برابر این مبلغ برای روستاییان در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره پست بانک ایران به قبوض دریافتی پست‌ بانک استان قم اشاره و ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 720 هزار قبض از دفاتر روستایی جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید این آمار را سطحی نگریست تصریح کرد: این آمارها نشان‌ دهنده خدماتی است که نیاز به تبیین دارد.

*120 دفتر خدماتی پست بانک در قم فعالیت می‌کنند

فراهانی از فعالیت 120 دفتر فعال در استان قم خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک با کمک مردم و مسئولان سنگ بنای توسعه در سال جاری گذاشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مسئولان پست بانک ایران در سازمان ملل اشاره و ابراز کرد: مقابل مسئولان حقوق بشر گزارشی از خدمات پست بانک ارائه شد که خدمات پست بانک در ایران به عنوان حرکتی بی‌بدیل توصیف شد.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره پست بانک ایران ادامه داد: با تجلیل از خدمات پست بانک در سازمان ملل مقرر شد این الگو در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

*اشتغالزایی برای 15 هزار نفر از جوانان

وی با بیان دغدغه مردم در زمینه اشتغالزایی ابراز داشت: پست بانک ایران توانسته است برای 15 هزار نفر از جوانان در روستاها و شهرهای کشور به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند که این رقم رو به افزایش است.

فراهانی تعداد شعب پست بانک در سراسر کشور را 20 هزار شعبه دانست و گفت: در صورتی که زیرساخت‌های IT پست بانک فراهم شود می‌توانیم از این بانک به عنوان بانک امین مردم یاد کنیم.

وی اذعان کرد: اکنون 30 هزار روستا در کشور وجود دارد که از این تعداد 10 هزار روستا به شعبه پست بانک مجهز هستند و ایجاد شعبه در 20 هزار روستای دیگر در دستور کار است.

انتهای پیام/78005/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول