اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 16 هزار هکتار از مزارع سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون 16 هزار و 400 هکتار از مزارع و باغ‏های این استان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

اجرای آبیاری تحت فشار در 16 هزار هکتار از مزارع سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین علیپوران ظهر امروز در نخستین کارگاه تخصصی بهبود و ارتقا با موضوع ارزیابی سامانه‏های آبیاری تحت فشار استان سمنان که در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی، افزایش مصرف و اجرای راهکار مناسب برای حفظ و توسعه بخش کشاورزی نیاز است تا بهره‏وری از آب و راندمان آبیاری افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون 16 هزار و 400 هکتار از مزارع و باغ‏های استان سمنان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: از محل اعتبارات سال 90، مبلغ 110 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای اجرای این نوع آبیاری به استان سمنان اختصاص یافته که 60 میلیارد ریال آن جذب شده است.

حسین شاهینی مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: بهبود روند اجرای پروژه‏ها، پیگیری نتایج ارزیابی طرح‏ها و بهره‏برداری از تجارب و نظرات و پیشنهادات متخصصان از اهداف ارزیابی است.

همچنین در این کارگاه آموزشی از سوی مدرس کارگاه مطالبی در زمینه ارزیابی عملکرد طرح‏های آبیاری تحت فشار از دیدگاه فنی، اقتصادی، اجتماعی و خطراتی که در نتیجه از بین رفتن منابع زیرزمینی در آینده استان سمنان را تهدید می‏کند، ارائه شد و مسائل و مشکلات توسعه آبیاری تحت فشار در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای‌پیام/2249/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول