اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی خبر داد

تأمین 20 درصد عسل کشور در خوی

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی گفت: خوی 20 درصد عسل کشور را تولید می‌کند.

تأمین 20 درصد عسل کشور در خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی غلامحسین عماری صبح امروز در نشست به زنبورداران خوی که با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی، شبکه دامپزشکی، تعاون کار و رفاه، بانک کشاورزی و بخشدار مرکزی و با حضور تنی چند از دست‌اندرکاران این صنعت در جلسه هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران خوی و حومه که در محل سالن جلسات اتحادیه زنبورداران برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خوی با توجه به ظرفیت‌های متعددی که دارد و با توجه به کشت گل آفتابگردان در این منطقه شاهدیم که این شهرستان یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان سالانه با تولید یک پنجم از عسل تولیدی کشور به عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل کشور شناخته شده است، تصریح کرد: تولید 20 درصد از عسل تولیدی کشور در خوی یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان در بخش کشاورزی است.

عماری با تاکید بر فعال‌تر شدن زنبورداران در این زمینه، افزود: با توجه به توان و ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد بدون شک خوی می‌تواند به قطب اصلی تولید عسل کشور تبدیل شود. فرماندار خوی با اشاره به مرغوبیت عسل تولیدی در این شهرستان، اعلام کرد: با توجه به کوهستانی بودن و رویش گل در این منطقه، گفت: بر این اساس عسل تولیدی در خوی از مرغوب‌ترین نوع عسل‌ها است.

عماری با اشاره به تعداد زنبورداران فعال در این شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار نفر زنبوردار در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی خواستار تبلیغات بیشتر در این زمینه شد و افزود: ضعف در تبلیغات و بازاریابی سبب شده تا عسل خوی به عنوان مرغوب‌ترین نوع عسل در کشور مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/61001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول