اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 700 پروژه زیربنایی ‌بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی از بهره‌برداری 700 پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان در ایام الهه مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

بهره‌برداری از 700 پروژه زیربنایی ‌بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه ستاد دهه فجر سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه‌ها یک هزار و 438 خانوار روستایی از مزایای این طرح‌ها در مناطق مختلف استان بهره‌مند خواهند شد، گفت: برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها، مبلغ 505 میلیارد و 545 میلیون ریال هزینه شده که 269 میلیارد و 146 میلیون و 800 هزار ریال آن از محل تسهیلات دولتی تامین شده است.

وی با بیان اینکه از 700 پروژه آماده بهره‌برداری 668 طرح مربوط به دام و طیور و معاونت بهبود تولیدات دامی است، افزود: این تعداد پروژه به ظرفیت تولید 60 تن شیر، 16 هزار و 529 راس دام و 160 هزار قطعه مرغ بوده که با سرمایه‌گذاری اولیه 146 میلیارد و 504 میلیون ریال و با 77 میلیارد و 698 میلیون و 800 هزار ریال تسهیلات بانکی به بار نشسته است.

محمدیان با بیان اینکه 20 طرح از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌فجر امسال مربوط به حوزه آب و خاک است، ادامه داد: این طرح‌ها نیز با اعتباری بالغ بر30 میلیارد و 336 میلیون ریال در80 روستا و با بهره‌مندی 1483 خانوار روستایی از مزایای این طرح‌ها افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر امسال 7 پروژه در حوزه باغبانی با اعتباری بالغ بر  175 میلیارد و 707 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ادامه داد: این پروژه‌ها و طرح‌ها نیز شامل افزایش تولید میوه به میزان 161 تن، 450 هزار شاخه گل در گلخانه هیدروپونیک و  در منطقه ای به وسعت 186 هکتار صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پنج پروژه باقی مانده را مربوط به حوزه صنایع کشاورزی و تبدیلی با اعتبار 75  میلیارد و300 میلیون ریال به ظرفیت 15 هزار و 460 تن اعلام کرده و افزود: بهره‌برداری از یک سردخانه بالای صفر 5 هزار تنی در شهرستان مرند، سردخانه 2 هزار تنی در شهرک صنعتی میانه و نیز کارخانه چیپس میوه و سبزیجات به ظرفیت دو هزار و 460 تن در شهرک صنعتی مرند از جمله‌های واحدهایی مورد بهره‌برداری در بخش صنایع کشاورزی در ایام دهه فجر خواهند بود.

وی با اشاره به سیاست سازمان در سرعت بخشی به روند توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در تولید کمی و کیفی محصول در تمام زیربخش‌های کشاورزی، سازمان با هدایت اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی به بخش‌های زیربنایی و سرمایه‌ای، در نظر دارد علاوه بر تعامل بهتر و بیشتر با بهره‌برداران در ایجاد اشتغال مولد و هدایت زیربخش‌ها به سوی توسعه پایدار با مدیریت بهینه و استفاده صحیح از امکانات تولید ، دسترسی به توسعه پایدار در مدت زمان تعریفی را امکانپذیرتر سازد.

محمدیان دهه فجر انقلاب اسلامی را جاودانه‌ترین برگ زرین دفتر پر افتخار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: جهاد، به عنوان ثمره این انقلاب، از بدو تشکیل به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ‌تا به حال، تمام تلاش خویش را برای عمران و آبادی مناطق روستایی و عشایری مصروف داشته و اینک در گام محکم دیگر، درصدد است با استفاده از توان علمی و تخصصی جوانان این مرز و بوم اسلامی، با حرکتی بنیادین توسعه بخش کشاورزی را با تامین امنیت غذایی برای مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی به ارمغان آورد و در این راه، با پیروی از رهنمودهای حکیمانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای ‌بار دیگر توان و ایمان ایران اسلامی را به تمام دشمنان آن، با قدرت و توانمندی در سنگر تولید نشان دهد. 

وی با بیان اینکه امسال سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که باید بیش از پیش برای گرامیداشت این ایام مبارک تلاش کنیم افزود: همه در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید ارزش‌های انقلاب را که خون‌های زیادی در راه آن ریخته شده به نسل جوان انقلاب بازگو کنیم.

انتهای پیام/60002‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول