اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تصویب 45 طرح بالای 50 میلیون تومان توسعه کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی 45 طرح جدید بالای 50 میلیون تومان از شش شهرستان استان اردبیل به تصویب رسید.

تصویب 45 طرح بالای 50 میلیون تومان توسعه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: این طرح‌ها شامل 14 طرح احداثی و سرمایه در گردش در شهرستان اردبیل، سه طرح در شهرستان گرمی، شش طرح در شهرستان نمین، 18 طرح در شهرستان بیله‌سوار، یک طرح در شهرستان مشگین‌شهر و سه طرح نیز در شهرستان کوثر است که برای دریافت تسهیلات متقاضیان به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی گفت: عمده این طرح‌ها شامل پرورش گاو شیری، پرواربندی گوساله و بره، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، پرورش قارچ خوراکی، توسعه کلینیک گیاه پزشکی، توسعه کشت و صنعت کوچک با هدف تولید صیفی‌جات، پرورش کبک، شترمرغ و همچنین خرید کمباین است.

این مسئول بیان داشت: بیشترین درخواست‌ها در شمال استان اردبیل مربوط به خرید ادوات کشاورزی، عمیق کار، تراکتور و کمباین است که به دلیل وجود اراضی مستعد به ویژه 90 هزار هکتار اراضی در شهرستان بیله‌سوار به صورت دیم و 16 هزار هکتار اراضی آبی به نظر می‌رسد باید توسعه مکانیزاسیون را در این منطقه و شهرستان شاهد باشیم.

 

تصویب پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی

وی در ادامه اظهار داشت: در دو هفته اخیر میزان طرح‌های مصوب برای پرداخت در حوزه کشاورزی به 80 میلیارد تومان رسید در حالی که این رقم پیش از این 68.5 میلیارد تومان بوده است.

استاندار اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی 132 میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد برخی استان‌ها از ما جلوتر و برخی نیز عقب هستند.

نیکزاد با بیان اینکه استان اردبیل بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در میانه‌های جدول و بین استان‌ها قرار گرفته است، افزود: 52 میلیارد تومان تسهیلات در دست اقدام داریم که امیدواریم طی دو هفته آینده رقم 80 میلیارد تومان طرح مصوب به 100 میلیارد تومان برسد تا بتوانیم در اواخر سال نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی اقدام کنیم.

وی بیان داشت: اگر در این کار موفق شویم در بین 31 استان کشور جزو 10 استان برتر خواهیم بود و این می‌طلبد که بیشتر از این به موقعیت ممتاز و کم نظیر استان در بخش آب و خاک و مستعد بودن زیرساخت‌ها توجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: پرداخت تسهیلات کم بهره توسعه بخش کشاورزی فرصتی استثنایی است تا فعالان این بخش بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند چرا که ممکن است فرصت دیگری برای این کار پیش نیاید.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول