اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

مواضع آیت‌الله جنتی در برابر فتنه‌گران حرف دل مردم بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مواضع به‌جا و به‌حق آیت‌الله جنتی در خصوص فتنه‌گران مطالبه به‌حق مردم بزرگ ایران بود که من به سهم خودم از ایشان تشکر می‌کنم.

مواضع آیت‌الله جنتی در برابر فتنه‌گران حرف دل مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  ایلام اظهار داشت: شعار انتخابات آزاد، دولت وحدت ملی و واژه آشتی ملی؛ راهبرد اصلی جریان فتنه جدید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 92 است.

وی ادامه داد: مهندسی فتنه جدید توسط مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و مجموعه‌های ضدانقلاب و شکست‌خورده و عناصر اصلی و محوری فتنه 88 تدارک دیده شده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: فتنه جدید در راستای تکمیل فتنه 88 و جبران شکست بسیار سنگین و کمرشکن آن است.

لطفی تصریح کرد: این جریان با سیاه‌نمایی و القای بحران در کشور و اقدامات ضدامنیتی در ایجاد اغتشاش و آشوب، پرونده بسیار سیاه و نکبت‌باری از خود به جای گذاشته و دیگر جایی برای بازگشت به عرصه رقابت در انتخابات برای خود باقی نگذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در این راستا هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نزدیک می‌شویم سران و طراحان اصلی فتنه با ترفندهای مختلف تلاش می‌کنند زمینه برای ایجاد یک فتنه جدید و تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات و مایوس کردن مردم و امید دادن به دشمنان فراهم کنند.

وی ادامه داد: طراحان و سران فتنه کلیدواژه فتنه جدید انتخابات آزاد را سر می‌دهند و سئوال مهم این است چه کسانی و چه جریانات سیاسی این شعار را عنوان می‌کنند.

 فرزند شاه خائن نخستین درخواست‌کننده انتخابات آزاد بود  

امام جمعه ایلام اضافه کرد: طرح انتخابات آزاد نخستین‌بار توسط رضا پهلوی فرزند شاه خائن اعلام شد و گفت ما انتخابات آزاد و لاقید می‌خواهیم.

لطفی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل، سران فتنه 88، رئیس‌جمهور دوران، برخی از روشنفکران مخالف نظام و جبهه مشارکت، جبهه اصلاحات و عناصر اصلی این تشکل‌ها که به علت خیانت به نظام، مردم و مدیریت فتنه 88 محکوم شدند از جمله مطرح‌کنندگان این واژه هستند.

 برنامه اصلی سران فتنه ورود اصلاحات به انتخابات آتی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برنامه اصلی سران فتنه فراهم کردن ورود اصلاحات به عرصه انتخابات بود که خوشبختانه مواضع به‌جا و انقلابی دبیر محترم شورای نگهبان آیت‌الله جنتی درباره فتنه‌گران که خواسته اصلی مردم ولایتمدار ایران بود آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

آیت‌الله جنتی با بیانات کوبنده خود سران فتنه را ناامید کرد

وی ادامه داد: آیت‌الله جنتی با بیانات کوبنده خود امید آنان را تبدیل به یاس و ناامیدی کرد و بنده به سهم خود از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم، چون مواضع آیت‌الله جنتی از مطالبات به‌حق مردم عزیز ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: جمعیت فدائیان اسلام نقش مهمی در تحولات سیاسی اجتماعی ایران در دوران خفقان ستم‌شاهی داشتند.

وی ادامه داد: این جمعیت به رهبری یک روحانی شجاع و مبارز و آزادی‌خواه مرحوم شهید نواب صفوی با هدف اجرای احکام اسلامی در جامعه مبارزه با استعمار انگلیس فعالیت خود را آغاز کرد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز دوران امامت حضرت بقیه‌الله (عج) اشاره کرد و گفت: امام عسگری (ع) به همه فضائل و خوبی‌ها آراسته و از همه بدی‌ها پیراسته بود.

وی ادامه داد: امام آنچنان در قله شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستودند بلکه دشمنان کینه‌توز و سرسخت به مدح و ستایش او پرداختند.

در عزل و نصب مدیران استان ایلام هیچ دخالتی ندارم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنانش به عزل و نصب‌های جدید در حوزه مدیریت استان اشاره کرد و گفت: برخی اعلام کرده‌اند که عزل و نصب‌ها و جایگزینی مدیران غیربومی به جای مدیران بومی با هماهنگی اینجانب انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنده به شدت این موضوع را تکذیب کرده و به صراحت اعلام می‌کنم که مخالف عزل مدیران بومی و استفاده از افراد غیربومی هستم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این اقدام را نیز یک حرکت توهین‌آمیز به مردم و مدیران مجرب، توانمند و کارآمد استان می‌دانم و امیدوارم این عزل و نصب‌ها رنگ و بوی سیاسی به ویژه انتخاباتی نداشته باشد.

 دغدغه اصلی مردم مهار تورم و گرانی است

خطیب جمعه ایلام همچنین به موضوع گرانی‌های اخیر در جامعه پرداخت و گفت: امروز دغدغه اصلی مردم مهار تورم و گرانی است.

وی ادامه داد: این مهم نیاز به برخورد قاطع با گرانفروشان زالوصفت دارد که متاسفانه این مسئله مورد غفلت و بی‌توجهی مسئولان به ویژه دولت قرار گرفته است و انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور در نطق طولانی خود در جمع نمایندگان ملت به اوضاع نابسامان اقتصادی، گرانی‌ها، توقف طرح‌های عمرانی و ... می‌پرداخت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این موضوع برای ملت سئوال شده که چرا رئیس‌جمهور اصرار زیادی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد و حتی اعلام کرد که توانایی پرداخت یارانه‌ها را تا پنج برابر داریم اما در عمل اعتبارات عمرانی محدود شده و اکنون نیز حقوق کارمندان و اضافه‌کار آنها با تاخیر پرداخت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زمانی هم که موضوع توقف پروژه‌های عمرانی مطرح می‌شود فوراً عامل آن تحریم‌های گسترده قلمداد می‌شود اما مسئله یارانه را تا پنج برابر افزایش دادن یک نوع تناقض‌گویی است که باید تیم اقتصادی دولت این معما را حل کند.

انتهای پیام/2246/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول