اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی را داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: تمهیدات لازم برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی اندیشیده شده و آمادگی پذیرایی از آنان را داریم.

آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی پنج‌شنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 24 هتل به ظرفیت 3 هزار نفر، 22 مهمان‌پذیر به ظرفیت 2 هزار نفر و 52 خانه استیجاری برای اسکان مسافران و گردشگران مهیا شده است.

به گفته وی، 65 واحد غذاخوری بین‌راهی نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان را دارند و برای نظارت بر فعالیت‌ رستوران‌ها و هتل‌ها و ارائه خدمات بهداشتی مناسب به گردشگران هم 12 اکیپ نظارتی سیار با همکاری بهداشت و درمان استان تشکیل شده است.

میمنت‌آبادی تجهیز سرویس‌های بهداشتی در محل‌های اسکان مسافران و پارک‌ها، برپایی سفره‌های هفت‌سین در شهرها، پیش‌بینی مسابقه کردستان‌شناسی و استفاده از تشکل‌های غیردولتی گردشگری در اجرای برنامه‌ها را از دیگر اقدامات مدنظر ستاد تسهیلات سفر استان کردستان برای تسهیل در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی استان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای راهنمایی گردشگران هم 200 نفر از جوانان عضو سازمان جوانان هلال‌احمر کردستان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در ایام تعطیلات نوروز از آنها استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان یادآور شد: تمام اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری استان نیز پذیرای گردشگران است و به یقین امسال آمار گردشگران قابل توجه خواهد بود.

میمنت‌آبادی از ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سفره‌خانه سنتی در موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج خبر داد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند محلی برای خریدهای گردشگران باشد چرا که تمامی آثار صنایع دستی استان در آن عرضه می‌شود.

وی در ادامه به برنامه «سفر مهر» اشاره و تصریح کرد: از 25 دی ماه جاری تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده، تمامی رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری می‌توانند به همراه خانواده در قالب این طرح از سفرهای ارزان قیمت برخوردار شوند.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: سایتی برای این امر پیش‌بینی شده که متقاضیان می‌توانند با ورود به این سایت محل و زمان مدنظر سفر خود را تعیین کرده و در نهایت نیز از طریق تلفن‌هایی که در سایت ثبت‌نام می‌کنند به آنان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در پایان اذعان داشت: تمام مراکز اقامتی نیز موظف شده‌اند تا 70 درصد برای اجرای این طرح تخفیف قائل شوند.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول