اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

حضور گردشگر در شهر رونق اقتصادی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی حضور گردشگر در استان را موجب رونق و رشد اقتصادی و اشتغالزایی استان دانست.

حضور گردشگر در شهر رونق اقتصادی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر ایام نوروز اظهار داشت: صنعت گردشگری یکی از راه‌های مؤثر در رشد اقتصادی است، که باید با فراهم‌سازی بسترهای لازم برای گردشگری موجبات رونق اقتصادی را فراهم ساخت.

وی ایام نوروز را فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر دانست و تصریح کرد: حضور مسافران نوروز در شهر علاوه بر اشتغالزایی موجب رونق اقتصادی شهر می‌شود که مسئولان باید با معرفی جاذبه‌های گردشگری زمینه ماندگاری بیشتر مسافران را در شهر فراهم سازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه افزایش مدت زمان ماندگاری مسافران و بازدید از جاذبه های طبیعی استان نیازمند همکاری بین بخشی دستگاه‌ها است، بیان داشت: اعضای عضو  ستاد تسهیلات سفر نوروز باید با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ها شرایطی را فراهم سازند که مسافران نوروزی بتوانند از تمام جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی استان بازدید کنند.

رضوانی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب در مبادی ورودی شهرها می‌تواند زمینه حضور و ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی را در شهرها فراهم سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت غار نخجیر اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه امسال بازدید از این غار به دلیل انجام کارهای حفاظتی و ایجاد امکانات لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی و تأمین امنیت خاطر گردشگران و طبیعت گردان تعطیل شد که امید می‌رود با اقدامات صورت گرفته تا بهمن ماه شاهد بازگشایی این غار باشیم.

در این نشست پیرامون برنامه‌های پیشنهادی نوروز 92 دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/87008/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول