اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی بیرجند:

مؤسسه خیریه امام علی چشم‌انتظار خیران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه خیریه امام علی بیرجند گفت: مؤسسه خیریه امام علی بیرجند چشم‌انتظار خیران و نیک‌اندیشان است.

مؤسسه خیریه امام علی چشم‌انتظار خیران است

محمد‌امین لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند با هدف کمک به نیازمندان، ایتام و محرومان تاسیس شد، اظهار کرد: این مؤسسه در زمینی به مساحت ‌هزار و 670 متر مربع و با زیربنای 810 متر مربع در سال 83 به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: مؤسسه خیریه امام علی(ع) در مهر‌ماه 79 به طور رسمی با پذیرش 20 نفر فعالیتش را آغاز کرده است.

70 درصد کودکان مرکز امام علی(ع) بی‌سرپرست هستند

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند ادامه داد: این مؤسسه فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد از جمله مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و تنها مرکز نگهداری پسران بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در بیرجند از فعالیت‌های آن است.

لطفی با بیان اینکه این مرکز در دو مقطع سنی از کودکان بی‌سرپرست پذیرش می‌کند، افزود: کودکان در مقطع سنی شش تا 12 سال در مرکز شماره یک و از 12 تا 18 سال در مرکز شماره دو پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در هر مرکز هم‌اکنون 15 نفر نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: حدود 30 درصد این کودکان بد‌سرپرست و 70 درصد آنها بی‌سرپرست هستند.

داشتن حکم دادگاه شرط پذیرش افراد

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند، داشتن حکم دادگاه و معرفی از سازمان بهزیستی را از شرایط  پذیرش در این مرکز برشمرد.

لطفی کودکان بی‌سرپرست را انسان‌های معصوم و آسیب‌دیده‌ای دانست که بدون خواست خود و به دلیل مشکلات والدین و خانواده به وضعیت و شرایط نامطلوبی دچار شده‌اند.

وی در ارتباط با یارانه‌ پرداختی دولت به افراد به خبرنگار فارس گفت: یارانه‌ای که دولت به هر فرد می‌دهد متعلق به خود شخص است و از آن در امور مرکز استفاده نمی‌شود.

اغلب کمک‌ها مردمی است/بهزیستی 20 درصد کمک می‌کند

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند با بیان اینکه سازمان بهزیستی خراسان جنوبی 20 درصد در هزینه‌ها به این مرکز کمک می‌کند، افزود: مابقی کمک‌ها مشارکت‌های مردمی است.

لطفی از سازمان بهزیستی استان و اداره بهزیستی شهرستان بیرجند برای پرداخت به موقع امداد فرزندان این مرکز تشکر کرد.

وی در ارتباط با وضعیت تحصیلی فرزندان این مرکز گفت: فرزندان این مرکز وضعیت تحصیلی بسیار مطلوبی دارند و معدل کمتر از 16 ندارند.

نیکوکاران بیرجندی نگاه بسیار زیبا و ویژه به این مرکز دارند

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند بیرجند ادامه داد: تاکنون 11 نفر از این مرکز ترخیص شده‌ و تشکیل خانواده داده‌اند.

لطفی با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران بیرجندی نگاه بسیار زیبا و ویژه به این مرکز دارند، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران بیرجندی در اقصی نقاط کشور 162 میلیون تومان در سال 83 برای ساخت و ساز این مرکز کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مرکز به صورت هیئت‌ امنایی و با مشارکت مردم اداره می‌شود، تصریح کرد: آنچه در یک خانه نیاز است در این مرکز نیز نیاز است و ما تلاش می‌کنیم امکانات مرکز کمتر از آنچه در یک خانه است، نباشد.

هزینه ماهانه مرکز حدود 7 میلیون تومان است

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند تصریح کرد: یکی از مشکلات این مرکز پرداخت قبوض گاز، برق و آب مرکز است که از مسئولان مربوطه درخواست همکاری می‌کنیم.

لطفی هزینه ماهانه این مرکز را به جز مسکن حدود 7 میلیون تومان برشمرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از خیران، نیک‌اندیشان و همشهریان، از آنان خواست تا کمک‌های غیرنقدی خود را با مراجعه به این مرکز واقع در بیرجند، خیابان طالقانی هفت تحویل دهند.

مدیر‌عامل مؤسسه خیریه امام علی(ع) بیرجند گفت: همچنین خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جلب مشارکت‌های مردمی موسسه فرزندان امام علی(ع) بیرجند 2988859 بانک رفاه کارگران قابل پرداخت در تمامی شعب بانک رفاه سراسر کشور واریز کنند.

انتهای پیام/69008/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول