اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سر کنسول ایران در مرو خواستار شد

پرواز مستقیم میان مرو و خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: سر کنسول ایران در مرو با اشاره به ارادت شیعیان استان مرو به خاندان عصمت و طهارت(ع) و تمایل فراوان آنان برای زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع)، خواستار برقراری پرواز مستقیم میان مرو و خراسان‌رضوی شد.

پرواز مستقیم میان مرو و خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حسینی‌مقدم، سر کنسول ایران در مرو در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی، با بیان اینکه استان مرو پس از عشق‌آباد، دومین استان پرجمعیت و حائز اهمیت کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: پیشینه‌های تاریخی مرو، این شهر را به بخشی از تمدن اسلامی تبدیل کرده است.

وی با اعلام آمادگی مقامات این استان برای توسعه روابط با خراسان‌رضوی، افزود: تبادل هیئت‌های تجاری و برپایی نمایشگاه‌های مختلف به منظور ارائه توانمندی‌های استان در مرو، زمینه‌ساز توسعه مبادلات می‌شود.

در ادامه محمدحسین فروزان‌مهر استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: از آنجا که مرو محل تردد و سکونت موقت حضرت امام رضا(ع) در زمان هجرتشان به ایران بوده است، زمینه گسترش مناسبات فرهنگی در این حوزه وجود دارد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به پیشینه روابط اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اشتراکات فراوان، زمینه مطلوبی برای توسعه و گسترش تعاملات فراهم است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی دارای ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است که می‌توان از آنها در راستای گسترش مناسبات بهره گرفت.

وی با اشاره به سفر هیئت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی استان خراسان‌رضوی به مرو و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری، اظهار داشت: در این  ارتباط  تسریع در اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه‌ها ضروری است.

فروزان‌مهر با اشاره به نیروی انسانی مجرب گفت: تنوع بالای ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و بهره‌مندی از دانش فنی و فناوری روز دنیا در خراسان‌رضوی، به عنوان مزیت‌های استان در حوزه نیروی انسانی است و در این ارتباط آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به مرو هستیم.

انتهای پیام/70001/ج20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول