اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زاهدان خبر داد

اجرای پروژه مسیل 2 هزار متری فرودگاه زاهدان

خبرگزاری فارس: شهردار زاهدان گفت: پروژه مسیل دو هزار متری جنب دیوار فرودگاه در حال اجراست که هم‌اکنون هزار و 500 متر از مسیر آن انجام شده که با اتمام آن نیمی از آب‌های روان و سطحی شهر به سمت رودخانه لار هدایت خواهد شد.

اجرای پروژه مسیل 2 هزار متری فرودگاه زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، اسماعیل حسین زهی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که تاکنون گریبانگیر شهر زاهدان بوده بحث تجمع آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خیابان‌ها و معابر شهر در گذشته مسیر عبور آب‌های روان و در واقع رودخانه بوده‌اند گفت: متاسفانه هرساله هنگام بارندگی در این مسیرها با مشکل آبگرفتگی روبه‌رو بوده‌ایم.

حسین زهی طرح مطالعاتی جمع آوری آب‌های سطحی را برای برطرف کردن این معضل بسیار مهم دانست و افزود: شهرداری این طرح را تهیه و پس از تصویب در استان برای طی مراحل قانونی به وزارت کشور ارسال کرده که خوشبختانه این طرح به تصویب وزارت کشور نیز رسید و پس از آن شهرداری اجرای پروژه‌های خود را بر اساس این طرح آغاز کرد. 

وی بیان کرد: هم اکنون پروژه مسیل 2000 متری جنب دیوار فرودگاه با اعتبار 3 میلیارد تومان در حال اجراست که این پروژه پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته و هم اکنون هزار و 500 متر از مسیر آن انجام شده که با اتمام آن نیمی از آب‌های روان و سطحی شهر به سمت رودخانه لار هدایت خواهد شد.

حسین زهی با انتقاد از نبودن زیرساخت‌های شهری، به موضوع کنده‌کاری‌ها و نوارهای حفاری که بعضاً بدون همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط در سطح شهر صورت می‌گیرد اشاره کرد گفت: با توجه به اینکه شهرداری زاهدان در رابطه با ترمیم اینگونه حفاری و کنده‌کاری‌ها هیچ تعهدی ندارد؛ اما به منظور تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و به جهت رفع مشکلات شهری، تاکنون همکاری خوبی را در این خصوص با دستگاه‌های مربوطه داشته و فراتر از وظیفه خود در این زمینه اقدام کرده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه احداث پارک 8 هکتاری سرداران شهید واقع در مقابل پایانه مسافربری، از آن به عنوان بزرگترین پارک در حال احداث بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این پارک دارای امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران و سایر امکانات رفاهی است که می‌تواند نیازهای شهروندان را هنگام مراجعه به آن تامین کند.

وی در زمینه وضعیت فضای سبز شهر گفت: خوشبختانه ما با استفاده از امکانات موجود و اقدامات خوب همکارانمان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز توانسته‌ایم سرانه فضای سبز شهر را از 2 متر به 4 متر افزایش دهیم و امیدواریم با اتمام پروژه‌های در دست اقدام این سرانه تا پایان سال به 6 متر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/75005/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول