اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه جیرفت:

عامل اصلی حوادث رانندگی سرعت غیرمجاز است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: عامل اصلی حوادثی که در حوزه استحفاظی پلیس راه جیرفت رخ می‌دهد، سرعت غیرمجاز است.

عامل اصلی حوادث رانندگی سرعت غیرمجاز است

حسین مسکونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به تدابیر ستاد پلیس راه جنوب کرمان به ویژه در فصل سرما اظهار داشت: تیم‌های زمستانی در گردنه سربیژن و گردنه دهبکری 24 ساعته حضور دارند که این تیم‌ها و عملکرد آنها را پیگیری می‌کنیم و در صورت بروز حادثه در صحنه حاضر می‌شویم.

وی افزود: طی روزهای گذشته تنها حادثه‌ای که در محور جیرفت -کرمان نرسیده به پل سقدر رخ داد، واژگونی یک کامیون حامل بار میوه و تره‌بار بود که این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و حدود 30 درصد بار کامیون از بین رفت.

مسکونی با بیان اینکه علت تصادف، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه کامیون به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده بود، تصریح کرد: حادثه بزرگراه خلیج فارس به دلیل انحراف خودرویی که از سمت کهنوج به جیرفت در حال حرکت بود، رخ داده است و فقط دو نفر مجروح داشته که راهی بیمارستان شدند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم، شهروندان قبل از آغاز مسافرت حتما از وضعیت آب و هوایی اطلاعات کامل مقصد و مسیر راه را کسب کنند و در شرایطی که وضعیت جوی نامناسب است از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و حتما تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه جیرفت با بیان اینکه مسافران برای اطمینان مقداری مواد غذایی به همراه داشته باشند، گفت: از سیستم ایمنی ترمز خودرو و آب رادیاتور و ضد یخ اطمینان کامل داشته باشند و بعد اقدام به مسافرت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس راه جیرفت با کمک راهداری این شهرستان مشکل خاصی وجود ندارد و هماهنگی‌های لازم برای بروز حادثه انجام شده است، اذعان داشت: دو راهداری محمدآباد و سربیژن فعال هستند و مشکل خاصی در این حوزه به سمت مرکز استان وجود ندارد.

مسکونی با بیان اینکه عامل اصلی حوادثی که در حوزه استحفاظی پلیس راه جیرفت رخ می‌دهد، سرعت است، افزود: همه مسافران رعایت مقررات و اصول ایمنی ترافیک در رانندگی مد نظر داشته باشند تا حادثه‌ای برای هیچ‌کس رخ ندهد.

انتهای پیام/80002/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول