اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد

کاهش 11 درصدی آمار تلفات رانندگی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش 11,85 درصدی تلفات رانندگی طی 9 ماه گذشته خبر داد.

کاهش 11 درصدی آمار تلفات رانندگی در زنجان

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، تعداد تلفات رانندگی 9 ماه گذشته از سال‌جاری را 253 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار در مقایسه با تلفات سال گذشته در همین مدت کاهش 34 نفری را نشان می‌دهد.

وی از افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی بین کودکان زیر 10سال طی ماه‌های گذشته از سال‌جاری خبر داد و افزود: آمار 19 نفری این تلفات در سال گذشته به 22 نفر در سال‌جاری افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان به کاهش 52 درصدی تلفات رانندگی خانم‌ها در 9 ماه گذشته از سال اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 72 خانم در تلفات رانندگی کشته شده بودند که در سال‌جاری به 52 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به آمار 201 نفری تلفات آقایان در حوادث رانندگی در سال‌جاری اضافه کرد: مقایسه این آمار با آمار سال گذشته بیانگر کاهش 6 درصدی است.

تحصیلات مقطع ابتدایی بیشترین تلفات رانندگی را دارند

فروزش به کاهش 24 درصدی تلفات رانندگی در بین افرادی که تحصیلات ابتدایی را داشته‌اند اشاره کرد و گفت: تلفات رانندگی در بین این مقطع تحصیلی همچنان با 70 نفر بیشترین آمار را دارد.

وی با اشاره به افزایش 61 درصدی تلفات رانندگی در بین مقطع تحصیلی دبیرستان اضافه کرد: آمار 34 نفری این مقطع تحصیلی در سال گذشته به 55 نفر در سال‌جاری افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد متوفیات حوادث رانندگی برون‌شهری را طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری 102 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد تلفات رانندگی در حوادث رانندگی داخل شهری و جاده‌های خاکی به ترتیب 44 و 26 نفر بوده است.

وی با اشاره به کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در محل حادثه اشاره و تصریح کرد: آمار تلفات 130 نفری محل حادثه در سال گذشته به 113 نفر در سال‌جاری کاهش یافته است.

فروزش با بیان اینکه تلفات حین انتقال حوادث رانندگی کاهش 34 درصدی داشته است، ادامه داد: آمار تلفات حوادث رانندگی در حین انتقال از 41 مورد 9 ماه سال گذشته به 27 نفر کاهش یافته است.

کاهش 1.77 درصدی تلفات مصدومان تصادفات در بیمارستان

وی اضافه کرد: تلفات رانندگی حوادث رانندگی استان زنجان در بیمارستان طی 9 ماه گذشته 111 نفر بوده است که کاهش 1.77 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان بیشترین تلفات رانندگی را در بین مشاغل، مربوط به شغل آزاد عنوان کرد و افزود: آمار تلفات رانندگی افراد با شغل آزاد طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری 56 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته کاهش 21 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 124 نفر از تلفات رانندگی به هنگام تصادف راننده خودرو بوده‌اند، تصریح کرد: 40 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی سال‌جاری عابر و 89 نفر سرنشین بوده‌اند.

کاهش 12.41 درصدی تلفات ناشی از ضربه به سر در حوادث

فروزش به کاهش 12.41 درصدی تلفات ناشی از ضربه به سر در حوادث رانندگی روی داده در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: آمار این نوع تلفات از 145 نفر سال گذشته به 127 نفر کاهش یافته است.

وی تعداد تلفات رانندگی ناشی از خونریزی را طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری 15 نفر اعلام کرد و ادامه داد: علت مرگ 66 نفر از تلفات هم شکستگی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان به افزایش 88 درصدی تلفات رانندگی ناشی از چند مورد آسیب اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری 32 نفر به علت آسیب‌دیدگی از چند ناحیه جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته 15 نفر افزایش داشته است.

افزایش 22 درصدی  تلفات رانندگی در شهرستان زنجان

وی به افزایش بیش از 22 درصدی تلفات رانندگی در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری 131 نفر در حوادث ناشی از تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

فروزش گفت: تعداد تلفات رانندگی طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرم‌دره، طارم و ماهنشان به ترتیب 50، 37، 24، هشت و سه نفر بوده است.

وی سواری و موتورسیکلت را به ترتیب بیشترین خودروهای مورد استفاده در تلفات رانندگی طی ماه‌های گذشته از سال‌جاری عنوان و تصریح کرد: این خودروها به ترتیب عامل مرگ 93 و 51 نفر در تصادفات بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان وانت بار و عابران پیاده را با 44 و 39 مورد بیشترین مورد تصادف منجر به مرگ طی 9 ماه گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول