اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه:

رعایت انضباط رانندگی بر تمام شئونات زندگی تأثیر مثبت دارد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: اصلاح رفتار ترافیکی و رعایت انضباط رانندگی بر تمام شئونات زندگی مردم تأثیر مثبت خواهد داشت و این نظم با آموزش و فرهنگ‌سازی برقرار می‌شود.

رعایت انضباط رانندگی بر تمام شئونات زندگی تأثیر مثبت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، افشین لرزنگنه اظهار داشت: اصلاح رفتار ترافیکی و رعایت انضباط رانندگی بر تمام شئونات زندگی مردم تأثیر مثبت خواهد داشت و این نظم به‌وجود نمی‌آید مگر با آموزش و فرهنگ‌سازی، ضمن اینکه آموزش نیز باید از همان سال‌های کودکی و دوران ابتدایی در مدارس آغاز شود.

براساس گزارش شهرداری، لرزنگنه افزود: در حوزه صنعت نیز باید خودروهایی متناسب با وضعیت معابر و جاده‌های شهری و برون شهری تولید شود. همچنین در حوزه راهداری نیز باید جاده‌ها استاندارد شوند و در کنار همه این‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با آموزش قوانین و مقررات و جریمه و مجازات رانندگان را به حفظ و رعایت نظم و حقوق دیگران در رانندگی هدایت کند. در چنین شرایطی مطمئن باشید وقتی انضباط در رانندگی نهادینه و اجرا شود در سایر سطوح و رفتارهای اجتماعی نیز تأثیر آن را خواهیم دید.

وی گفت: به نظر می‌رسد منضبط نبودن رانندگی در کشور ریشه در نارسایی‌های آموزشی، کارآمد نبودن برخی قوانین و مقررات و از همه مهم‌تر قانون‌گریزی رانندگان دارد، بنابراین می‌توان با ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، آموزش رانندگان و بهبود صنعت تولید خودرو و راه‌سازی زمینه‌های رانندگی صحیح و ایجاد نظم در رفتار ترافیکی را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: اگر این دغدغه مهم نهادینه شود در واقع به حقوق شهروندی احترام گذاشته و شاهد رعایت حقوق مردم خواهیم بود و می‌بینیم که نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت انضباط در فرهنگ ترافیکی کاملاً بجا بوده و احساس مسئولیت سازمان‌های مربوطه را چند برابر کرده تا با تمام توان در برقراری نظم و انضباط و فرهنگ ترافیک بکوشند.

وی اظهار کرد: از پیاﻣﺪﻫﺎی ﻣﻬﻢ، پایبندی ﺑﻪ اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓیکی در ﺟﺎﻣﻌﻪ، ایجاد یک ﻓﻀﺎی ﺳﺎﻟﻢ و اﻣﻦ اﺳﺖ که در آن راﻧﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ اﺣﺴﺎس اﻣنیت و ﺑﻪ‌ دور از ﺣﻮادث ﻧﺎﮔﻮار راﻧﻨﺪگی کنند.

لرزنگنه یادآور شد: نتیجه ﻋﺪمﭘﺎیبندی ﺑﻪ ﻗﻮانین و ﻣﻘﺮرات اﺟﺘﻤﺎعی ﺑﻪویژه ﻓﻘﺪان اﻧﻀﺒﺎط، ﺗﺮاﻓیک آن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد که ﻣﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺎﻫﺪ اﻓﺰایش آﻣﺎر ﺗﺼﺎدﻓﺎت و کشتهﻫﺎ و ﺗﻠﻒﺷﺪن ﻣﻨﺎﺑﻊ ﭘﺮﻣﺎیه اﻧﺴﺎنی و ﻋﺪم اﺣﺴﺎس امنیت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮاهیم ﺑﻮد.

وی تصریح کرد: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻮﻓﻖ، ﺟﺎﻣﻌﻪای نیست که ﺑﺮای ﻫﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪ یک پلیس ﻧﺎﻇﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ بلکه ﺟﺎﻣﻌﻪای ﻣﻮﻓﻖ اﺳﺖ که ﺷﻬﺮوﻧﺪان و کنشﮔﺮان اجتماعی آن در ﭘﺎیبندی ﺑﻪ ﺣﻘﻮق و ﻗﻮانین و ﻣﻘﺮرات اﺟﺘﻤﺎعی ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺧﻮد اﻧﻀﺒﺎطی اﺟﺘﻤﺎعی رسیده ﺑﺎﺷﻨﺪ و در این ﺣﺎﻟﺖ، ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﺣﻮزه ﺗﺮاﻓیک ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪای از اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓیکی می‌رﺳﺪ که نیازی ﺑﻪ ﺣﻀﻮر و ﻧﻈﺎرت پلیس در آن نیست.

انتهای پیام/2700/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول