اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس خبر داد

کاهش تلفات رانندگی بین‌شهری و روستایی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس گفت: تلفات تصادف‌های بین‌شهری و روستایی در فارس، از 712 نفر در سال گذشته به 618 نفر در سال جاری کاهش یافت.

کاهش تلفات رانندگی بین‌شهری و روستایی در فارس

احمد خواست خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نصب دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای، بررسی وضعیت تردد در محورها از طریق دستگاه‌های ترددشمار آنلاین در 28 محور، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تلفن 141 اطلاعات راه‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق دستگاه پیام متغیر «وی ام اس»، تعیین محدوده سرعت مجاز از طریق 27 تابلو «وی اس ال» و شناسایی نقاط حادثه‌خیز از جمله فعالیت‌های هشت ماه گذشته این اداره کل بوده است.

وی از راه‌اندازی نخستین مرکز متمرکز مدیریت راه‌های کشور در استان فارس خبر داد و گفت: این طرح با هدف مدیریت الکترونیک بر جاده‌ها، ارتقای سطح ایمنی، اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع حوادث و وضعیت جاری ترافیک راه‌ها، روان‌سازی و مدیریت ترافیک و حذف مدیریت جزیره‌ای راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس مهم‌ترین مشکل در بخش حمل و نقل را استقبال کمرنگ رانندگان از تسهیلات در نظر گرفته شده دانست و گفت: افزایش قابل ملاحظه نرخ انواع خودورهای عمومی، نداشتن توجیه اقتصادی برای شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در تجهیز دفتر یا اجاره ملک به دلیل کمبود تعداد ناوگان زیرپوشش را از دیگر مشکلات این بخش دانست.

خواست خدایی بیان داشت: برای رفع مشکل حمل و نقل نیاز به وام به میزان 80 درصد قیمت واقعی بازار خودرو هستیم، که با تحقق این مبلغ شاهد تحول در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می‌شویم.

وی اضافه کرد: فارس در اجرای طرح ارتقای ایمنی با آموزشی 12 هزار موتورسوار و 4 هزار عابر پیاده و انتشار پوستر و بروشورهای فرهنگی، به عنوان استان پایلوت کشور شناخته شده است.

این مسئول گفت: انجام تحقیقات کاربری و اجرای طرح جامع برای 30 هزار وسیله کشاورزی، انعقاد خرید 20 دستگاه «وی آی ام»، ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی 143 مدرسه، جابه‌جایی بیش از 10 میلیون مسافر برون‌استانی و بیش از 7 میلیون مسافر درون‌استانی از دیگر فعالیت‌های هشت ماهه این اداره کل بوده است.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: افتتاح سرویس‌های جدید «وی آی پی» مجهز به صندلی‌های مانیتوری با قابلیت انتخاب پخش 300 نوع فیلم و موزیک، اجرای موفقیت‌آمیز طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی و بیش از 730 هزار مسافر در قالب بیش از 51 هزار سفر و تهیه و ارسال گزارش‌های تفصیلی مربوط به سازمان مرکزی و مقام‌های استانی، اجرای موفقیت‌آمیز طرح جابه‌جایی زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) با 600 اتوبوس از دیگر فعالیت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول