اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان:

300 کودک کردستانی در دوره‌ آموزشی«کودک رایانه» شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای‌ کردستان از شرکت 300 کودک در نخستین مرحله اجرای دوره آموزشی «کودک رایانه» در این استان خبر داد.

300 کودک کردستانی در دوره‌ آموزشی«کودک رایانه» شرکت کردند

سیدجمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ آموزش کودکان در قالب این طرح به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و همچنین گسترش و فراگیر نمودن آموزش‌های مهارتی در جامعه صورت می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از شرکت 300 کودک کردستانی در نخستین مرحله اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت:‌ در مرحله نخست اجرای این طرح 277 نفر از کودکان مهد کودک‌های زیر مجموعه اداره‌کل بهزیستی استان و 23 نفر از فرزندان خردسال کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

احمدی افزود: این طرح ویژه کودکان سنین چهار تا هفت ساله است که در مرحله نخست به صورت پایلوت در پنج مهد کودک سطح استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت رایانه به کودکان در قالب طرح «کودک رایانه» متد نوین آموزشی مبتنی بر ارائه دانش رایانه‌ای توأم با بینش رایانه‌ای است که امیدواریم در راستای ارتقای مهارت رایانه‌ای در کودکان و سوق دادن آنها به سمت پیامدهای مثبت تکنولوژی رایانه، گام موثری در دنیای کودکان عصر دیجیتال باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه در این طرح روش‌ پیشگیری از پیامدهای منفی رایانه در دنیای کودکان عصر دیجیتال ارائه می‌شود، افزود: این روش به کودک کمک می‌کند تا از طریق یادگیری مهارت رایانه‌ای بر پیامدهای منفی رایانه غلبه کرده و به شایستگی لازم در این حوزه دست یابد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و مهارت‌آموزی به کودکان در سنین پائین، استعدادهای پنهان کودکان شناسایی و به بالفعل تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول