اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

برگزاری جشنواره در گلستان یک فرصت طلایی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در گلستان یک فرصت مهم و طلایی است.

برگزاری جشنواره در گلستان یک فرصت طلایی است

ابوالحسن امامی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امسال پنج گروه در جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر شرکت کردند که سه گروه از برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر و دو گروه از آنها از استان گلستان هستند که با تائید مرکز هنرش نمایشی و دبیرخانه جشنواره فجر در استان گلستان به اجرای شش نمایش در این چند روز می‎پردازند.

وی تصریح کرد: گروه‎های استانی امروز و فردا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش‎های خود را اجرا کرده و گروه‎های برگزیده مهمان نیز عصرها از ساعت 18 الی 20 در همین مکان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در معرفی گروه‎های شرکت‎کننده اذعان داشت: نمایش "سیاوش در آتش" به کارگردانی حسن سرچاهی از شاهرود و "هفت خون" به کارگردانی پیام عزیزی از تهران و نمایش "روی پای سالمم تکیه کن" به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی از تبریز از برگزیدگان جشنواره فجر هستند که در این دوره از جشنواره در گلستان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

متاسفانه هیچ گروه خارجی در استان اجرای نمایش نخواهد داشت

امامی با اشاره به بین‎المللی بودن جشنواره افزود: تلاش‎های زیادی شد تا گروه‎های نمایشی از کشورهای دیگر نیز در استان گلستان و به خصوص گرگان به اجرای نمایش بپردازند که تا به امروز این مهم میسر نشده و متاسفانه هیچ گروه خارجی در استان اجرای نمایش نخواهد داشت.

تماشاگران سرمایه اصلی تئاتر هستند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به ارزش بالای تماشاگران در زنده بودن تئاتر افزود: با توجه به تجربیات سال‎های گذشته استان در خصوص استقبال بی‎نظیر مردم شریف و هنردوست استان گلستان از جشنواره‎های گوناگون، بی‎شک یکی از دلایل اصلی که این استان برای سومین سال میزبان همزمان جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر است قطعاً حضور چشمگیر و رضایتمندی هنرمندان و دبیرخانه این جشنواره از استقبال و حضور تماشاگران از برنامه‎ها و اجراهای گوناگون است.

برگزاری جشنواره در گلستان یک فرصت مهم و طلایی است

امامی گفت: با توجه به اینکه هر جشنواره در هر سال فقط یک بار اجرا می‎شود، میزبانی هرکدام از جشنواره‎های مختلف در هر استان برای آن استان یک فرصت مهم و طلایی است.

وی افزود: زمانی که یک استان میزبان یک جشنواره مهم همچون جشنواره تئاتر فجر است این یک فرصت برای هنرمندان و علاقه‎مندان به هنر و تئاتر است زیرا به هر حال تمامی هنرمندان شاید توان و موقعیت آن را نداشته باشند که به تهران رفته و از اجراهای گوناگون استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: زمانی که یک گروه برگزیده در استان حضور پیدا می‎کند هنرمندان استانی و گروه‎های مختلف هنری می‎توانند از فرصت به دست آمده استفاده کرده و تجربیات خود را با هم در میان بگذارند و به نوعی حتی این نمایش‎ها برای تمامی هنرمندان و فعالیت عرصه تئاتر و نمایش می‎تواند کلاس آموزشی مناسبی باشد.

امامی خاطرنشان کرد: برگزاری همزمان این جشنواره در استان‎های مختلف برای گروه‎های دیگر که از تهران و دیگر شهرستان‎ها به استان‎ها سفر میکنند نیز فرصتی است تا بتوانند آثار خودشان را به نقاط مختلف کشور معرفی کرده و باعث جذب مخاطب بیشتر به عرصه تئاتر و نمایش شوند.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی تنها سالن استاندارد در گلستان است

وی با اشاره به شاخصه‎های برگزاری چنین جشنواره‎هایی افزود: یکی از شاخصه‎های برگزاری چنین جشنواره‎هایی در هر استان داشتن سالن استاندارد برای برگزاری نمایش است که خوشبختانه استان گلستان سالن فخرالدین اسعد گرگانی را دارد و این سالن تنها سالن استاندارد در استان و شهر گرگان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: هنرمندان و گروه‎های مختلف هنری به دلیل اینکه استان گلستان از یک سالن استاندارد برخوردار است تمایل بیشتری دارند تا در این استان به اجرای نمایش و کارهای هنری خود بپردازند که این موضوع یک ظرفیت بسیار بالا برای استان به شمار می‎رود.

بالای 30 گروه نمایشی ثبت شده در گلستان داریم

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به گروه‎های نمایشی ثبت شده در استان اشاره کرد و افزود : یکی دیگر از دلایل میزبانی این جشنواره برای سومین سال تعداد قابل توجه گروه‎های نمایشی این استان است که تا به امروز بالای 30 گروه نمایشی ثبت شده در استان گلستان در حال فعالیت است و علاقه‎مندی این گروه‎های نمایشی در راستای استفاده و انتقال تجربیات با گروه‎های کشوری و بین‎المللی انگیزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دو چندان کرده و تلاش می‎کند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب برای اجرای این جشنواره بتواند فضای مناسبی را برای هنرمندان استانی و کشوری فراهم کند و میزبان خوبی برای تمامی گروه‎های نمایشی باشد که خوشبختانه در این چند سال استان گلستان کارنامه خوبی را در این حوزه از خود به جای گذاشته است.

امامی گفت: ساماندهی گروه‎های نمایشی از دو سال پیش آغاز شده است که این امر با هدف حمایت از گروه‎های نمایشی به اجرا در آمد و به‌حمدالله گروه‎های مختلف استقبال خوبی را از این طرح داشتند.

اگر تعداد گروه‎های نمایشی کمتر از 32 باشد، میزان حمایت‎های ما بیشتر می‎شود

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث کیفیت و کمیت در گروه‎ها مطرح است که نگاه ما این است که اگر بتوانیم برای بالا بردن کیفیت گروه‎ها تلاش کنیم که نظر من این است که اگر تعداد گروه‎ها از 32 کمتر شود هم میزان و توان حمایت‎های ما بیشتر خواهد شد و هم اینکه در بحث استقرار گروه‎ها و تخصیص مکان تمرین با کاهش این گروه‎ها، مشکلات برطرف خواهد شد.

امامی گفت: انتظار داشتیم که سالن بهارستان در 22 بهمن امسال به بهره‎برداری برسد که به دلیلی مشکلاتی آماده نشد و سالن تالار مرکزی نیز اگر آماده شود بخش اعظمی از مشکلات هنرمندان تئاتر و موسیقی حل خواهد شد.

انتهای پیام/2307/آ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول