اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تویسرکان:

تویسرکان با 42 امامزاده و بقعه متبرکه رتبه نخست همدان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه 42 امامزاده و اماکن متبرکه در تویسرکان وجود دارد، گفت: شهرستان تویسرکان با 32 امامزاده و 10 فقره اماکن متبرکه از نظر تعداد رتبه نخست استان همدان را دارد.

تویسرکان با 42 امامزاده و بقعه متبرکه رتبه نخست همدان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان امروز در آخرین روز از هفته وقف ضریح و مزار امامزاده ناصر(ع) با حضور مسئولان ارشد و کارکنان اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان غبارروبی و عطرافشانی شد.

در آیین غبارروبی و عطر افشانی امامزاده ناصر(ع) امروز رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه همه باید در جاری و ساری کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم، اظهار داشت: وقف سنت حسنه بسیار ارزشمندی است که خیر و نیکی‌ را در پایه و اساس زندگی معنوی و مادی انسان بنیانگذاری می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدرضا خزائی وقف را چشمه جوشان خیر و برکت برای هر اجتماع دانست و تصریح کرد: آنچه که می‌تواند جوامع بشری را به سعادت واقعی سوق دهد جریان‌سازی و تحکیم آموزه‌های دین مبین اسلام در همه حوزه‌هاست.

وی هفته وقف را بهترین فرصت برای وحدت و یکپارچه‌سازی همه اقشار مردم در احیای وقف خواند و بیان کرد: دستیابی به هدف‌های مشخص شده در هر کاری برنامه و طرحی منسجم و هدفمند لازم دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه مبنی براینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تأکید کرد: همه آحاد جامعه در هر عرصه مسئولیت و کاری موظف هستیم در راستای تحقق فرامین رهبری تلاش و همت وافر داشته باشیم.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه به تناسب وظیفه دینی و فرهنگی و مسئولیت واگذار شده به آن، اهتمام ویژه‌ای در احیا و نهادینه کردن همه امور در این حوزه در اجتماع دارد.

حجت‌الاسلام خزائی با بیان اینکه اوقاف یک مکان مقدس و ارزشی با بهره‌‌ معنوی وافری است، اذعان کرد: بوسیدن این مکان مقدس ثواب و اجری بی‌بدیل دارد.

وی ابراز داشت: یکی از راهکارهای ایجاد آرامش زائران حرم‌های مطهر، عمران و آبادانی و ایجاد زمینه آرامش مردم در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به عنوان یک امر مهم است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه 42 امامزاده و اماکن متبرکه در تویسرکان وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان تویسرکان با 32 امامزاده و 10 فقره اماکن متبرکه از نطر تعداد رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اقدامات عمرانی اوقاف و امور خیریه شهرستان در سال جاری گفت: ساخت و نصب ضریح امامزاده ناصر(ع) با 33 میلیون 500 هزار تومان، حفر چاه امامزاده ناصر(ع) برای تأمین آب شرب با صرف 7 میلیون تومان، آغاز ساخت ضریح جدید محمد روستای شأن‌آباد، ساخت گنبد امامزاده علی‌اصغر روستای ولاشجرد با همت هیئت امنای، تعمیر و بازسازی امامزاده عباس روستای جرا، ساخت بقعه امامزاده قاسم و شیخ ابوالبرکات از فعالیت‌های عمرانی این نهاد در شهرستان است.

انتهای پیام/89010/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول