اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین روز از هفته وقف

ضریح امامزاده ناصر با تمنای نگاه دلدادگان عطرافشانی شد

خبرگزاری فارس: در آخرین روز از هفته وقف با تمنای نگاه دلدادگان ولایت، ضریح امامزاده ناصر(ع) تویسرکان غباروربی و عطرافشانی شد.

ضریح امامزاده ناصر با تمنای نگاه دلدادگان عطرافشانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر آخرین روز از هفته وقف با حضور معاون فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس اوقاف و امور خیریه و کارکنان این نهاد و جمعی دیگر از مسئولان ضریح امامزاده ناصر(ع) تویسرکان با گلاب غبارروبی و عطرافشانی شد.

امروز امامزاده ناصر(ع) میزبان دل‌های سرشار از عشق به اهل بیت(ع) بود، همه آمده بودند برای اینکه غبار را از ضریح مرید و امامشان را بزدایند با آیینی خاص و با آدابی مقدس گام بر داخل حرم می‌گذارند با شوق و شعف آغازگر حرکتی می‌شوند که قداست و معنویت را بر محیط دل‌ها حاکم می‌کند.

چند لحظه‌ای از کوتاه‌ترین جریان وصل و شکستن عقده دل هنوز نگذشته که صدایی همه را دعوت می‌کند برای زدودن غبار از وجودهایی که آمده‌اند غبار را از ضریحش بردارند، نمی‌دانستند که دعوت‌نامه از قبل بر درونشان مهر خورده است.

امروز این مراسم بهانه‌ای است برای حضور در این جایگاه متعالی و مقدس برای پاک کردن غبار وجود خود و رسیدن به وعده داده شده «خلیفه‌الله» از سوی خالق جهان.

با گشوده شدن درب ضریح، همین که وجود خود را بر آرامگاه مقدسش می‌سپارند اشک‌ها همانند مرواریدی گرانبها بر فضای سرشار از معنویت چشمان جاری شده و به ناگاه عقده دل باز می‌شود.

نسب امامزاده ناصر (ع) به امام رضا(ع) می‌رسد

دل‌های عاشق، بغض گلو، زمزمه با یار، صورت‌های خیس از اشک، همه و همه بر چارچوب ضریح امامزاده گره می‌خورد، گلاب و پارچه‌های سبز قبر مطهر را در آغوش خود می‌گیرد، مرغ دل پر می‌کشد و به یاد ضامن آهو در جوار فرزندش به صحن و سرای امام هشتم(ع) می‌نشیند و سلامی به این امام همام می‌دهد چراکه نسب امامزاده ‌ناصر(ع) براساس مستندات تاریخی و فقهی نظیر کتاب «سرالانساب خطی» و «رساله اسدیه» سید سراج‌الدین محمد قاسم بن حسن نسابه و عندلیب همدانی به امام هشتم می‌رسد.

پس انجام مراسم غبارروبی و عطرافشانی مرقد و مزار امامزاده‌ناصر(ع) همه مهمانان و زائران حرم کوی یار به زیارت گلزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر شاهزاده ناصر(ص) برای ادای احترام حاضر شدند.

لازم به ذکر است که امامزاده ناصر(ع) یکی از اماکن زیارتی و توریستی در چهار کیلومتری غرب تویسرکان در نزدیکی روستای زیوج بخش مرکزی، از مجموع آثار ثبت شده است.

شاهزاده ‌ناصر(ع) سالانه میعادگاه خیل عظیمی از مشتاقان کوی حریم امن امامت است، عاشقان از تمام نقاط کشور ایران اسلامی با هر نژاد، گویش و لهجه‌ای همانند نگینی در بر می‌گیرد و به رازها و نیازهایی که از عمق وجود دین‌باوران و عاشقان حق و حقانیت برمی‌خیزد، گوش جان می‌سپارد.

در سال‌ جاری با همت اوقاف و امور خیریه شهرستان، ضریح جدید امامزاده ناصر(ع) با صرف مبلغ 335 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی و با به‌ کارگیری 30 مثقال طلای 24 عیار از جنس شمش سوئیسی و 99 درصد ساخت هنرمندان اصفهانی، در روز عید فطر با حضور مسئولان نصب شد.

انتهای پیام/89010/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول