اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد

اختصاص 10 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای گشایش در تولید‌

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: 10 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای گشایش در تولید ‌اختصاص یافت.

اختصاص 10 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای گشایش در تولید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هادی غنیمی‌فرد بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در کرمان اظهار داشت: دولت در حال حاضر ناراحتی ما را حس می‌کند به دلیل اینکه خودش هم در چارچوب قرار دارد و تحت فشار است، اما  دیده‌ایم که هر وقت دست‌ دولت باز است، ما را فراموش می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با این سیستم نظارت صنعت، معدن و تجارت‌ به جایی برسیم که بعد از این وقتی دست دولت باز شد دوباره به بیراهه نرود.‌

غنیمی‌فرد ابراز داشت: در حال حاضر 10 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی توسط صندوق توسعه ملی در اختیار وزارتخانه و خانه صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و مقرر شده این مبلغ برای گشایش در مسائل مربوط سرمایه در گردش، سرانه و تولید به کار برده شود.

وی افزود: در این مدت کوتاه با ترفندهایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت ‌به خرج داد، بیش از 3 هزار و 700 تقاضای وام بررسی و ابلاغ شد و بانک 12 مورد را پرداخت کرد.

غنیمی‌فرد گفت:‌ تمام کشور کارهای خود را برای رفع بحران انجام می‌دهند به غیر از بانک‌ها‌ و وقتی که به آن‌‌ها اعتراض می‌کنیم، می‌گوید من حافظ مال مردم هستم، مگر ما مردم نیستیم و این پول را برای رفاه مردم و ایجاد اشتغال می‌خواهیم خرج کنیم.

وی با گلایه از اینکه چرا بانک‌ها دروغ می‌گویند، بیان داشت: ‌شما یک صندوق‌دار هستید و پولی را که در اختیار دارید باید ‌براساس دستور‌العمل هزینه کنید و حق دیگری ندارید،‌ صنایع و تولیدکنندگان کشور توسط‌ خانه‌های صنعت و معدن مطلب را به سمع مقام معظم رهبری می‌رسانیم و می‌گوییم که سال تولید ملی را بانک‌ها به چه شکل در ‌آورده‌اند.

رئیس خانه‌ صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش تولید به علت متکی بودن به ارزش افزوده است، گفت: با تولید زندگی‌های زیادی اداره و بسیاری از مسائل بد و دزدی‌ها حذف می‌شود.

غنیمی‌فرد عنوان کرد: همه مسئولان خدمتگزار مردم هستند و باید دلسوز مملکت باشند، آموزش مسئله اساسی است که قبل از فاجعه باید آن را پیش‌بینی کنیم و آموزش یکی از ارکان اولیه پیشرفت است. 

وی گفت: اگر طی‌ 34 سال گذشته استکبار نتوانست بر ما غلبه کند به دلیل این بود که تولید را زنده نگه داشته‌ایم و وظیفه ما همچنان زنده نگه‌ داشتن تولید است، تنها خاری است که در چشم دشمن فرو می‌رود و نمی‌گذارد مقاصد شومشان را اجرایی کنند. 

غنیمی‌فرد خاطرنشان کرد: تمام دستاوردهای دانشگاه‌های دنیا در میدان صنعت مکتوب شده، تنها حسن دانشگاه این است که تجربه‌های قبلی را مکتوب دارد و اجازه نمی‌دهد، شما دوباره کاری را از اول اختراع کنید، دانشگاه را به جای نبریم که دسترسی به آن سخت شود.

وی تصریح کرد: آموزش مسئله اساسی است که قبل از فاجعه باید آن را پیش‌بینی کنیم، آموزش یکی از ارکان اولیه پیشرفت است.

غنیمی‌فرد گفت: برای ارتقای سطح صادرات کشور هیچ چیز بهتر از پایین آوردن‌ قیمت تمام شده کالا با بالا بردن کیفیت کارساز نیست، با کم کردن بهره بانکی می‌توان قیمت تمام شده کالا را پایین آورد.

وی افزود: جهش نرخ ارز کار مافیا بود، تصور نکنید که ‌این جهش موجب صادرات می‌شود، زیرا صادرات هر چیزی مقداری نهادینه‌های وارداتی دارد که آنها را باید با ارز تهیه کنیم.

انتهای پیام/80018/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول