اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

پرداخت تسهیلات حمایتی بانکها در تکالیف اعلامی بانک مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر ضرورت عمل کردن بانک ها به تکالیف اعلامی بانک مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی به تولید کنندگان تاکید کرد.

پرداخت تسهیلات حمایتی بانکها در تکالیف اعلامی بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،محمد حسین فروزان مهر ظهر امروز در جلسه بررسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان، با مثبت ارزیابی کردن روند همکاری بیشتر بانک های استان، اظهار کرد: با توجه به مانده تسهیلات پرداخت نشده نزد بانکها، آنها موظف هستند تا سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنند، در غیر این صورت، با آن دسته از بانک هایی که همکاری مناسبی نداشته باشند، طبق مقررات رفتار می شود.

وی با اشاره به بعضی مشکلات به وجود آمده در زمینه تهیه ارز و تفاوت قیمت ارز مرجع و مبادله ای، برای آن دسته از تولید کنندگانی که در جهت تامین مواد اولیه خود، اقدام به واردات نموده اند نیز به بانک‌های عامل در استان دستور مقتضی را صادر کرد.

فروزان مهر اعلام کرد: برای هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات بانکی در این حوزه، با دستور ریاست محترم جمهوری به زودی جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های کشور در استان برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید نگاه تمام بانک ها و دستگاههای اجرایی به تولید کنندگان، حمایتی باشد و در این راستا از هیچ گونه همراهی و همکاری دریغ نکنند.

وی به تولیدکنندگان نیز توصیه کرد تا به موازات تامین نقدینگی، در جهت به روز رسانی فنآوری خطوط تولید خود و در نتیجه بهینه سازی روند استفاده از منابع انرژی اقدام کنند.

فروزان مهر گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گذاری شده، از تمام ظرفیت ها و اختیارات قانونی خود در جهت تحقق فرمایش معظم له و همچنین حمایت از تولید کنندگان، تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان استفاده خواهم کرد.

وی افزود: تمام دستگاههای اجرایی در استان نیز مکلفند در این شرایط حساس که دشمن از طریق فشارهای اقتصادی سعی در ایجاد نارضایتی در میان عموم مردم را دارد، با تمام توان در خدمت تولید کنندگان، صنعت‌گران و کارآفرینان باشند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با تاکید بر اینکه مصوبات «ستاد تسهیل و پشتیبانی از واحدهای تولیدی استان» دارای وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی است، تاکید کرد: اجرای این مصوبات برای تمامی دستگاه ها الزامی می باشد.

در این جلسه مشکلات 18 واحد تولیدی استان با حضور مسئولان واحدها، مدیران دستگاه های اجرایی ذی‌ربط، بررسی و دستور مقتضی جهت رفع آنها از سوی استاندار به حاضران صادر شد.

انتهای پیام/70005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول