اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور:

جامعه هنری نیازهای واقعی جامعه را شناسایی کند

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: تئاتر ابزار و وسیله ‌است و جامعه هنری باید نیازهای واقعی جامعه را بشناسند و آنها را ارائه کند.

جامعه هنری نیازهای واقعی جامعه را شناسایی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین حسن‌نژاد ظهر امروز در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور که با حضور فرمانده سپاه استان سمنان و مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر در امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، ضمن قدردانی از همت مسئولان سپاه و بسیج استان در مباحث فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مسائل مختلف از جمله سبک زندگی اسلامی، بهترین شیوه‌ها، راهبردها و ریزترین مباحث تاکتیکی را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: نباید حرکت ما در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری کند، آرام و آهسته باشد و به تعبیری هنرمندان در تحقق این اهداف نباید عقب بمانند.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان داشت: هنر تئاتر دربرگیرنده سایر هنرها نیز محسوب می‏شود و از جمله محاسن هنر تئاتر، پویایی و زنده بودن و نفس گرم و سینه به سینه این هنر بوده و در خصوص این هنر هر چه قدر بیان شود، در واقع زیره به کرمان بردن است.

حسن‌نژاد با تأکید بر اینکه باید جدیت‌ها در عرصه هنر تئاتر بیشتر شود، افزود: یکی از ضروری‌ترین مباحث در تئاتر، نیازمندی این هنر به متن، فراهم کردن فرهنگ مورد نیاز و مخاطب فراهم کردن است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخاطبان تئاتر خاص و محدود است بنابراین ستادهای استانی باید تلاش کنند با برنامه‌ریزی و تدبیر، هنر نمایش را در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار دهند.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: در عرصه هنرهای نمایشی باید نهضت متن‌نویسی صورت گیرد چرا که در این عرصه متأسفانه با فقر متن در حوزه فیلم‏نامه و نمایش‏نامه مواجه هستیم.

حسن‌نژاد بیان داشت: افتتاحیه جشنواره تئاتر بسیج در مکانی مقدس و در جوار مزار مطهر شهدا به عنوان یک حرکت سمبلیک و اداری و اجرایی نیست و ما ایمان داریم که سوژه‌های اصلی را شهدا به ما می‌دهند و امیدواریم حظ معنوی را از این مکان مقدس ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان؛ جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و 300 نفر در قالب 34 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافته‌اند.

این جشنواره در چهار بخش ‌صحنه‌ای و خیابانی، کودک، نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر و بخش کودک و نوجوان و عروسکی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

آثار در بخش‌های صحنه‌ای در 14 گروه، خیابانی در 9 گروه و کودک و نوجوان در 10 گروه از 20 استان کشور جهت حضور در جشنواره معرفی شده است.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول