اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد

حمایت مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی از نوآوری افراد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی با داشتن کارگاه‌های مجهز و دادن تسهیلات از ایده‌های جدید حمایت می‌کند.

حمایت مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی از نوآوری افراد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ولی‌الله کاشکی ظهر امروز در نشست خبری در مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: نخستین مراکز رشد در دنیا در کشورهای آمریکایی و اروپایی ایجاد شده و در حال حاضر 7 هزار مرکز رشد در این کشورها وجود دارد.

مدیر مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: مراکز رشد در ایران از سال 1379 راه‌اندازی شد که نخستین مرکز در اصفهان بود و در حال حاضر 120 مرکز رشد در کشور فعالیت می‌کنند.

کاشکی خاطر نشان کرد: مراکز رشد با استفاده از خلاقیت و دانش می‌توانند یافته‌های تحقیقاتی را به یک حلقه تبدیل و سبب سودآوری و افزایش ارزش ‌افزوده شوند.

وی تاکید کرد: مرکز رشد کشاورزی خراسان‌رضوی نخستین مرکز رشد در شاخه کشاورزی در کشور است که از سال 89 شروع به فعالیت کرده و 21 شرکت دانش‌بنیان در این مرکز فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با روش کار مرکز گفت: هر فردی که دارای ایده جدیدی در بخش کشاورزی است، می‌تواند با مراجعه به این مرکز، نمونه و یا ایده خود را معرفی کند.

کاشکی افزود: متخصصان طرح فرد را بررسی می‌کنند و با به دست آوردن نمره قبولی به او مدت شش ماه تا دو سال فرصت داده می‌شود تا در پروژه خود کار کند و سپس می‌تواند به عنوان کارآفرین به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: 40 متقاضی تاسیس واحدهای فناور در این مرکز وجود دارد و 97 ایده تاکنون به سایت مرکز رشد ارسال شده؛ همچنین 21 واحد فناور دانش بنیان، 10 واحد فناور دوره رشد مقدماتی، 7 واحد فناور دوره رشد، یک واحد فرا رشد و 12 فناور که به نمونه دست یافته‌اند، در این مرکز فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند که یکی از این موفقیت‌ها طراحی دستگاهی است که بار میکروبی گیاهان دارویی را کاهش می‌دهد و این امر سبب کاهش مشکلات اقتصادی در حوزه صادرات به ویژه صادرات زعفران می‌شود.

کاشکی یادآور شد: حوزه خدمات مرکز تنها دادن تسهیلات مالی به افراد نیست و از نظر پژوهشی و فیزیکی با داشتن کارگاه آموزشی و مهارت‌آموزی از نوآوری و خلاقیت افراد حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هزینه‌های مواد زائد در بخش صنایع تکمیلی و تبدیلی بسیار زیاد است و این امر سبب می‌شود تا نتوانیم به درستی با کشورهای دیگر رقابت کنیم و این مرکز می‌تواند با ارائه ایده‌های نو در این بخش سبب کاهش مواد زائد شود.

انتهای پیام/70022/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول