اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی عباس‌آباد:

کاظم‌رود مازندران یک میلیارد تومان کسب درآمد دارد

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی عباس‌آباد در غرب مازندران گفت: کاظم‌رود عباس‌آباد سالانه بیش از یک میلیارد تومان برای مردم کسب درآمد دارد.

کاظم‌رود مازندران یک میلیارد تومان کسب درآمد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عباس‌آباد، حسن مقدم‌فرد صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث دیواره حفاظتی و برید عرضی رودخانه کاظم‌رود این بخش گفت: این دیواره به طول 4.5 کیلومتر توسط بخش خصوصی با پیمانکاری شرکت شیلان سازه پیروز به مدیریت میرهاشمی به مدت سه سال با مجوز شرکت آب منطقه‌ای مازندران احداث و اعتبار ساخت این پروژه از درآمدها و منابع همین رودخانه تأمین می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی عباس‌آباد در غرب مازندران با اشاره به این‌که در صورت ساماندهی بهینه، کاظم‌رود عباس‌آباد سالانه بیش از یک میلیارد تومان برای مردم کسب درآمد دارد، تصریح کرد: این درآمدها می‌تواند برای روستاهای حاشیه این رودخانه در زمینه‌های گوناگون نظیر سدسازی، دیواره‌سازی و بریدهای عرضی برای مقابله با سیل و طغیان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که بودجه اختصاص یافته برای حفاظت از رودخانه و دیواره‌سازی 15 میلیون تومان است که بسیار ناچیز است، تأکید کرد: انتظار داریم مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

بخشدار مرکزی عباس‌آباد خاطر نشان کرد: رودخانه کاظم‌رود از ابتدای روستای کاظم‌کلا تا دهانه پارک طبیعی خرماچال بخش مرکزی عباس‌آباد دارای منابع ارزشمند خدادادی است که در صورت ساماندهی آن می‌توان علاوه بر بازسازی مسیرهای تخریبی، خدمات قابل توجهی را نیز برای روستاهای اطراف ارائه داد و همه به طور یکسان از برکات آن استفاده بهینه ببرند.

مقدم‌فرد با انتقاد از کندی پروژه آبرسانی به روستاهای لنگای غربی و شرقی اظهار داشت: بعد از گذشت هفت سال، هدررفتن بیش از دو میلیارد تومان بودجه و عوض شدن 12 پیمانکار هنوز آبرسانی به این مناطق صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی عباس‌آباد نیز در این کلنگ‌زنی گفت: روستای هردوآبرود با تحمل خسارات متعدد ناشی از سیلاب‌های رودخانه کاظم‌رود و بی‌خانمان شدن 11 خانوار در سال 78 و 14 خانوار در سال 82 و مرگ پدر و پسری بیشترین آسیب را از این رودخانه به خود دیده است.

حسین درویش ادامه داد: به گفته کارشناسان، رودخانه کاظم‌رود جزو 12 رود جوان غرب مازندران است اما با برداشت‌های غیرمجاز، سال به سال شاهد تخریب این رودخانه هستیم، البته انتظار داریم از سوی اداره امور آب نظارت بیشتری بر این موضوع شود.

رئیس شورای اسلامی هردوآبرود خاطر نشان کرد: اهالی حاشیه‌نشین رودخانه کاظم‌رود دارای اراضی کشاورزی و باغات مرکبات است و باید در مورد مشخص شدن وضعیت تملک املاک اراضی آن‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام و ساخت دیواره حفاظتی و برید عرضی نیز کاملاً کارشناسی شده، مهندسی و تحت نظارت مستقیم آب منطقه‌ای پیگیری و در مدت زمان مقرر محقق شود.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول