اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌مقدم:

جرائم جنایی و امنیتی در سیستان و بلوچستان به صفر رسیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شاخصه‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان در مقایسه با دو سال گذشته ارتقا یافته است، گفت: جرائم جنایی و امنیتی در سیستان و بلوچستان به صفر رسیده است.

جرائم جنایی و امنیتی در سیستان و بلوچستان به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در صبحگاه یگان‌های نیروهای نظامی و انتظامی در فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر از ابتدای انقلاب امنیت در سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی ارزیابی کنیم در مجموع با تمام فراز و فرودها روند امنیت رو به بهبود بوده است.

وی افزود: امروز می‌توانیم ادعا کنیم اگر آسیب‌ها و تهدیدات ناشی مرز و همجواری با کشورهای بیسواد نبود سیستان و بلوچستان می‌توانست از بهترین شاخصه‌های امنیتی کشور برخوردار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: اگر چه حوادث مرزی امسال چندان زیاد نیست اما به دلیل اینکه یک سوی مرز در کنترل ماموران انتظامی و امنیتی کشور قرار دارد و آن سوی مرز در کنترل ما نیست و شرایط حاکم بر آن کشورهای همسایه هم‌طوری نیست که بتوانند امنیت خود را برقرار کنند، متاسفانه بسیاری از مسائل و معضلات به این سوی مرز سر ریز می‌شود.

وی با اشاره به پیامدهای منفی مرز ادامه داد: در مناطق مرزی بحث قاچاق کالا وجود دارد اگرچه در راستای تامین معیشت مردم است اما از آنجایی که ثروت‌های ملی کشور در این راه از دست می‌روند و منجر به کسب درآمد غیرقانونی می‌شوند باید از آن جلوگیری شود.

حرکات تروریستی نشان از وحدت مستحکم شیعه و سنی است

احمدی مقدم ضمن تبریک هفته وحدت گفت: امیدواریم این هفته بنایی برای تحقق وحدت عملی در سیستان و بلوچستان شود.

وی افزود: اگر چه در استان سیستان و بلوچستان وحدت در بین مردم شیعه و سنی بسیار خوب است به طوری‌که دشمن آن را هدف قرار داده و بارها و بارها با انجام حرکات تروریستی سعی کرده‌اند بذر نفاق و تفرقه را بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ بکارند اما با هوشیاری علما و ریش سفیدان و مردم و مسئولان تاکنون در هیچ یک از دسیسه‌های خود موفق نبوده‌اند.

فرمانده ناجا بیان کرد: دشمن می‌خواهد همان‌گونه که در بعضی از کشورهای اسلامی کاری کرده که مردم دست خود را به خون برادران مسلمان خود آغشته می‌کنند، در کشور ایران به ویژه سیستان و بلوچستان نیز برادرکشی را باب کند که تاکنون موفق نشده است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان با هوشیاری ماموران امنیتی انتظامی استان گروهک‌های تروریستی تحت تعقیب قرار گرفته، دستگیر و مجازات شده‌اند افزود: سایر اعضای گروهک‌ها و مخلان امنیت نیز تحت تعقیب قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاخص‌های توسعه در این استان رو به پیشرفت است و امنیتی که زیر ساخت توسعه است به خوبی فراهم است.

احمدی مقدم گفت: شاخص‌های امنیت در استان از میانگین کشور پایین‌تر است به گونه‌ای که امسال حتی در جرائمی مانند سرقت‌های خرد که در تمام استان‌ها افزایش داشته‌ایم در این استان شاهد کاهش این جرائم هستیم.

جرائم جنایی و امنیتی در سیستان و بلوچستان به صفر رسیده است

وی اضافه کرد: تمامی جرائم جنایی و امنیتی در این استان به صفر رسیده و یا رو به کاهش است که این نویدی است برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند.

فرمانده ناجا افزود: با بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در بحث عملیاتی، فرماندهی ناجا و مرزبانی  عملکرد این استان مثبت است.

وی گفت: امروزه کاهش قاچاق انسان و اتباع بیگانه، کاهش جرائم جنایی و تصادفات، بهبود انضباط اجتماعی را در سیستان و بلوچستان شاهدیم.

احمدی‌مقدم بیان داشت: در تمامی شاخص‌ها سیستان و بلوچستان نسبت به دو سال گذشته ارتقا یافته است.

تحریم اقتصادی علیه ایران زمینه خودکفایی را فراهم کرده است

وی ادامه داد: تهدید و تحریم اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی نتیجه عکس داده زمینه پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها را فراهم کرده‌ است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند ملت ایران را از حرکت به سوی پیشرفت و توسعه باز دارد اما امروز تهدیدات دشمنان سبب شکوفایی ظرفیت‌های خفته و پنهان شده و امروز تمام این ظرفیت‌ها در حال شکوفایی است.

انتهای پیام/75004/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول