اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازرسی تعزیرات حکومتی انجام شد

جریمه 39 میلیون ریالی اصناف متخلف اردبیل

خبرگزاری فارس: با تلاش مأموران تعزیرات حکومتی و تقویت نظارت در حوزه بازرسی متخلفان صنفی در استان اردبیل به بیش از 39 میلیون و 730 هزار ریال جریمه و تعزیر محکوم شدند.

جریمه 39 میلیون ریالی اصناف متخلف اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان اردبیل و بر اساس گزارش بازرسان تعزیرات و اداره صنعت، معدن و تجارت گرمی افرادی که اقدام به فروش خارج از شبکه 65 کیسه کود شیمیایی کرده بودند، دستگیر شده و پرونده‌ای در این زمینه شکل گرفت و این افراد متخلف به 2 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

در پارس‌آباد نانوایان متخلف به 11 میلیون ریال محکوم شدند به طوریکه سه واحد نانوایی در پارس‌آباد که اقدام به کم‌فروشی و همچنین تخلفات آشکار دیگر می‌کردند، پرونده‌ای برای آنها شکل گرفته و افراد متخلف به جزای نقدی محکوم شدند.

اما در اردبیل نیز یک واحد صنفی متخلف در حوزه روغن موتور به چهار میلیون و 50 هزار ریال محکوم شده تا اقدام به پرداخت این جریمه کند.

اما بازرسان مجامع امور صنفی و تعزیرات یک عسل فروشی متخلف را نیز تعزیر کردند.

این واحد که اقدام به گران‌فروشی 50 کیلوگرم عسل کرده بود، مجرم شناخته شده و پس از رسیدگی در شعبه تعزیرات حکومتی به پرداخت 2 میلیون و 200 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

در شهر اردبیل همچنین یک واحد خواربار فروشی تعزیر شد به طوریکه پس از ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی و براساس حکم صادره فرد متخلف به پرداخت 2 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد تا درس عبرتی باشد که بار دیگر اقدام به تخلف نکند.

در شهرستان بیله‌سوار نیز به همت اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان 40 میلیون تومان اصناف متخلف جریمه شدند.

براساس اعلام سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بیله‌سوار در سال‌جاری بالغ بر 9 هزار و 500 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که صاحبان 450 مورد واحد صنفی متخلف شناخته شدند.

علی آقایی گفت: در این زمینه 140 تن برنج کیسه‌ای از واحدهای صنفی متخلف که کشف شده بود، توزیع شده و شاهد بهره‌مندی اهالی از این کالاهای احتکار شده به نرخ بازار بودیم.

وی با یادآوری اینکه با اصناف و بازاریان متخلف برخورد می‌شود تا دیگر در روند سالم اقتصادی اخلالی ایجاد نکنند، افزود: انتظار ما این است که واحدهای تولیدی و صنعتی با انصاف با مردم برخورد کنند و اجازه دهند بیش از هر زمان دیگر نیازمندی و مایحتاج مردم تأمین شود.

انتهای پیام/62003/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول