اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

اجرا نشدن نما جریمه در پی دارد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: از ابتدای سال 92 صاحبان واحدهای بدون نما جریمه می‌شوند.

اجرا نشدن نما جریمه در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر به هیچ وجه به ساختمان‌های احداث شده بدون نما‌سازی پایان کار نمی‌دهیم و برای ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته شده اجرای این قانون و گرفتن عوارض تاخیر در نماسازی می‌تواند آنها را مجاب به نماسازی کرده تا چهره‌ای نامناسب و سیمایی نامطلوب را در شهر شاهد نباشیم.

این مسئول گفت: در این زمینه بر اساس مصوبه شورای شهر از ابتدای سال 92 ضمن اینکه به هیچ فردی پایان کار بدون اجرای نما نمی‌دهیم به صاحبان واحدهای بدون نما نیز اخطار خواهیم داد به سرعت نماسازی را انجام دهند و اگر به این کار بعد از سه ماه عمل نکردند با جرایمی روبه‌رو خواهند شد.

شورای شهر اردبیل در بررسی تعرفه‌های شهرداری پیشنهاد ارائه شده از سوی شهرداری را مورد بررسی قرار داد که در آن صاحبان واحدهای مسکونی تازه احداث شده باید اقدام به نماسازی بکنند و اگر این نماسازی‌ها با تاخیر روبه‌رو شود شهرداری به ازای هر سال جرایمی را دریافت می‌کند که این جرایم از 480 هزار تومان در مناطق بالانشین آغاز می‌شود و به 48 هزار تومان نیز می‌رسد.

شورای شهر همچنین مصوب کرد به صاحبان ساختمان‌هایی که نما ندارند اخطار و تذکر داده شده و بعد از سه ماه اطلاع‌رسانی عمومی، جرایم تاخیر در نماسازی اعلام شود تا هیچکس به خود جرات دریافت پایان کار بدون نماسازی ساختمان را ندهد.

نماسازی نباید آمیخته به مظاهر ضد ارزشی باشد

در ادامه موضوع نماسازی ساختمان‌ها و جلوگیری از نماهایی با اشکال مجسمه‌ای مطرح شد و شورای شهر مصوب کرد با هرگونه نماهای غیر ارزشی ناهنجار و دارای مجسمه‌های نامناسب برخورد خواهد شد.

معاون شهردار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: ما در برخی از مناطق اردبیل به ویژه خیابان عطایی شاهد نماسازی‌هایی خارج از ضوابط مرسوم شهری هستیم که این نماسازی‌ها بیشتر به مجسمه شبیه است تا نمای واقعی.

یوسف محمدی گفت: با مجوز شورای شهر از صاحبان واحدهای مسکونی که همراه با نماسازی اقدام به مجسمه‌سازی‌های ناهنجار کرده‌‌اند برخورد کرده و جلوی این کار را می‌گیریم.

وی از ممانعت برای نماسازی با کامپوزیت خبر داد و افزود: به دلیل آن که چند مورد آتش‌سوزی در این نماسازی‌ها در شهر اردبیل رخ داده ما به جد با آن برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم چنین نماسازی‌هایی مرسوم شود.

معاون شهردار اردبیل در پایان اظهار داشت: ما از صاحبان واحدهای مسکونی می‌خواهیم در نماسازی‌ها به المان‌های شهری و آثار ارزشی و سنتی بیشتر توجه کنند و حرکتی خارج از عرف را نداشته باشند.

انتهای پیام/62003/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول