به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر یزدانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان اشتهارد اظهار داشت: رویکرد ما برای تغییر و تحول باید فرهنگی و تربیتی باشد.
وی ادامه داد: در این راستا یکی از مولفههای اساسی در سند تحول بنیادین تغییر در مدت زمان دورههای تحصیلی ( 3-3-6 ) است.
این مسئول با تأکید بر این که برای تحقق این تحول در سند بنیادین، ساز و کارهای مختلفی در بخش محتوایی به کار گرفته شده است، افزود: برنامهریزیها باید به گونهای باشد که نظام آموزشی به سمت توسعه، پیشرفت و تحول سوق پیدا کرده و دانشآموزان به سمت تازههای آموزشی پیش بروند.
یزدانی گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم طی سالهای گذشته به منظور تحول در نظام آموزشی هوشمندسازی مدارس میباشد. هوشمندسازی مدارس میتواند در دانشافزایی دانشآموزان و معلمان تأثیرات بسیار شگرفی را داشته باشد.
*لزوم اجرای برنامههای دینی برای ارتقای روحیه معنوی دانشآموزان
معاون آموزش و پرورش در امور بینالملل و رئیس مرکز امور بینالمللی و مدارس خارج از کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم اجرای برنامههای دینی به منظور ارتقای روحیه معنوی دانشآموزان اظهار داشت: در این راستا برگزاری مراسم اعتکاف، برپایی نماز جماعت، محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس میتواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.
یزدانی یکی از اقداماتی که میتواند در حفظ و تحکیم پایههای اعتقادی دانشآموزان موثر باشد را ارائه الگوی جامع و مقابله با حرکتهای فرهنگی دشمنان عنوان کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در امور بینالملل و رئیس مرکز امور بینالمللی و مدارس خارج از کشور یادآور شد: برای توسعه و پیشرفت باید مشارکت، همکاری و تعامل فرهنگیان، دانشآموزان و اولیای مدارس را بیشتر کرده و از ظرفیتهای آنان در مسیر تحول نظام آموزشی بهره ببریم.
انتهای پیام/2302/خ30