اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای کردستان مطرح کرد

ورزش عامل دوری جوانان از انحرافات اخلاقی

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از ورزش به عنوان بستر مناسب برای دوری جوانان از انحراف و تقویت روحیه اسلامی و انسانی نام برد.

ورزش عامل دوری جوانان از انحرافات اخلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمود الله‌مرادی در همایش تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های ورزشی کردستان در سخنانی با تمجید از حضور ورزشکاران در مراسم‌ها و صحنه‌های مختلف دفاع از کیان اسلامی گفت: این حضور ناشی از پرداختن به ورزش به عنوان یک امر مقدس و انسانی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر هم‌طراز بودن امر به ورزش با امر به معروف تاکید کرد: ورزش عامل دوری جوانان کشور از مسیر انحراف و تقویت روحیه پهلوانی، انسانی و اسلامی است.

وی با اشاره به تقابل جدی شکل گرفته در روزگار کنونی بین ائمه کفر و جبهه مسلمانان تصریح کرد: کسانی که اسلام واقعی را دنبال و به عنوان یک ارزش روی گسترش فرهنگ اسلامی پافشاری می‌کنند در مقابله با دشمنان  که قصد خدشه وارد کردن به ارزش‌های اسلامی و دینی را دارند قرار گرفته‌اند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف استان به طراحی و توطئه‌چینی کفار برای غلبه بر جامعه اسلامی از راه تحمیل جنگ‌ها اشاره کرد و افزود: هرگاه دشمنان در نبردی رویارو و فیزیکی با اسلام قرار گرفتند شکست خوردند چراکه مکتب اسلام پرورش‌دهنده انسان‌هایی است که کشته شدن در راه خدا را مایه افتخار دانسته و شهادت را به عنوان ابتدای راه بهترین نوع زندگی برای هر فرد می‌دانند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف کردستان در خصوص چرایی توجه به فریضه امر به معروف اظهار کرد: امروز دشمن به نفوذ از راه فرهنگی دل‌بسته تا بلکه از این رهگذر بتواند به اهداف شوم خود برسد و به همین دلیل استحاله فرهنگی را در دستور کار قرار داده است.

الله‌مرادی در تشریح تاکتیک دشمن در این نبرد گفت: آنها تلاش می‌کنند تا انسان مؤمن به جای آنکه اسلام را به عنوان خاستگاه و منشا رشد و تعالی در نظر بگیرد با فریب وی او را از مسیر حق دور کرده و مسائلی را برای او برجسته می‌کنند که نه تنها ارزش نیست بلکه به مانند خوره‌ای این فرد را تهدید می‌کند.

الله ‌مرادی با یادآوری غفلت در میان مسلمانان از پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دستور صریح قرآن در خصوص لزوم داشتن تقوا اشاره کرد و افزود: انسان‌های بزرگی در اسلام زحمت کشیده تا دین اسلام را به عنوان امانت به ما تحویل دهند.

وی با بیان اینکه اساس کار در ستاد احیای امر به معروف مسائل فرهنگی است خاطر نشان کرد: شوراهای احیای این فریضه در هیئت‌ها نیز باید این رویه را دنبال کنند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف کردستان تلاش برای سالم‌سازی و سالم ماندن جوانان کردستانی را هدف اصلی از تشکیل این شوراها دانست و تاکید کرد: ذات پاک انسان موجب رسیدن به رتبه‌های بالای شخصیتی می‌شود.

الله‌‌مرادی ترویج مسائل اعتقادی در کنار فراگیر نمودن ورزش را بسیار مهم و ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید فضای ورزش را به گونه‌ای مهیا کنیم که هم از نظر معنوی و هم جسمی منجر به رشد و تعالی انسان شود.

وی مسئولیت هیئت‌های ورزشی را در این زمینه خطیر دانست و تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندانشان را به سمت اماکن ورزشی ببرند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف کردستان با اشاره به گزارشات نگران کننده‌ای که از برخی باشگاه‌های خصوصی در اختیار ستاد احیا قرار گرفته از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا نظارت‌های خود را در این قضیه بیشتر کند.

الله‌‌مرادی همچنین سازماندهی فضاهای ورزشی به گونه‌ای که معنویات در آن تاثیرگذار باشد را خواسته دیگر ستاد احیای امر به معروف عنوان و اظهار کرد: این مهم با همکاری ورزشکاران، پیشکسوتان، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی حاصل می‌شود.

وی تلاش برای فراگیر کردن معروفات در هیئت‌های ورزشی از جمله تاسیس نمازخانه در اماکن ورزشی را نخستین مسئله در این باره نامید و از حمایت همه‌جانبه ستاد احیا در این زمینه خبر داد.

الله‌مرادی تشکیل شورای امر به معروف در تمام هیئت‌های ورزشی استان را دومین اقدام در این راستا ارزیابی کرد.

جانشین ستاد احیای امر به معروف کردستان انتخاب اعضا و رئیس شورا را گام دیگر این برنامه مطرح و تاکید کرد: باید اعضایی که صلاحیت انجام این فریضه را داشته و خود عامل به معروف باشند انتخاب شوند.

به گفته این مسئول، برگزاری جلسات اخلاق و ترویج اخلاق پهلوانی با استفاده از علما، روحانیون و اساتید دانشگاه را برنامه دیگر این ستاد در تشکیل شوراهای امر به معروف در استان عنوان کرد.

الله‌مرادی برنامه ریزی برای اجرای کارهای فرهنگی و اهمیت به نماز به عنوان رکن اساسی دین اسلام را سایر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی در پایان با تأکید بر تلاش برای تحقق تمام اهداف مطروحه در تشکیل شوراهای امر به معروف ابراز امیدواری کرد با توجه به دستورات دین مبین اسلام شاهد جامعه‌ای سراسر اسلامی باشیم.

انتهای پیام/79008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول