اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بهره‌برداری از نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سد سیاه بیشه مطرح شد

اجرای طرح‌های آبی 21 کشور دنیا توسط ایرانی‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در حال حاضر متخصصان ایران در 21 کشور جهان در حال اجرای طرح‌های آب هستند.

اجرای طرح‌های آبی 21 کشور دنیا توسط ایرانی‌ها

علی رضا دائمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سد سیاه بیشه نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نوشهر اظهار داشت: طرح سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه جزو بزرگ‌ترین طرح‌های مهرماندگار به شمار می‌رود و این نشان از خودباوری در کشور است.

وی تصریح کرد: طرح سیاه‌بیشه عامل مهمی در تنظیم شبکه برق سراسری کشور است و این طرح از بزرگ‌ترین تأسیسات برق آبی کشور و جهان محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود تحریم‌ها اظهار داشت: این امر اهمیت این طرح را دوچندان می‌کند و نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کارهای بزرگ را خودمان انجام دهیم.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به توانمندی‌های ایران در ساخت سد عنوان کرد: کشور ما در رده‌بندی احداث سد و نیروگاه‌های برق آبی در رده اول تا سوم جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر متخصصان و مهندسان ایرانی در 21 کشور جهان در حال احداث طرح‌های آبی هستند که این مسئله مایه افتخار کشور محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: احداث سد سیاه بیشه نشانه توکل، تدبیر و تلاش شاخصه‌ای بود که همه تلاشگران و متخصصان در اجرای این طرح سرلوحه کار خود قرار دادند.

عیسی هاشمی‌حیدری تأکید کرد: اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره کاری که شاید نشدنی بود ولی متخصصان عمران کشور با عملیاتی کردن این پروژه برگ زرینی را به افتخارات کشور اضافه کردند.

وی عنوان کرد: مازندران امروز نه فقط به‌خاطر جغرافیای طبیعی و زیبایش بلکه به دلیل داشتن نیروهای توانمند انسانی زبانزد است.

معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان گفت: اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره نشان از قابلیت‌های بالای مازندران دارد.

انتهای‌پیام/86016/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول