اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع مردم نهاد جمعیت خدمتگزاران امام رضا (ع)‌ تأکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌ برای میزبانی زائران رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مردم نهاد جمعیت خدمتگزاران پیاده حضرت رضا (ع) از ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای میزبانی سیل خروشان زائران امام هشتم(ع) خبر داد.

ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌ برای میزبانی زائران رضوی

 خبرگزاری فارس از مشهد، تعداد زائران پیاده سال گذشته 120 هزار نفر بودند که در مقایسه با امسال 15 درصد رشد داشته‎اند که در کنار خدمات خوبی که به زائران ارایه شد، کاستی‌هایی نیز در این امر وجود داشت.

سید محسن علوی، رئیس مجمع مردم نهاد جمعیت خدمتگزاران پیاده حضرت رضا (ع) در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن قدردانی از همکاری سازمان‌های مختلف دولتی, غیردولتی و مردمی مشارکت برای میزبانی شایسته از زائران ثامن الائمه را قابل تقدیر خواند.

وی خاطر نشان کرد: استانداری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، شهرداری و هلال احمر با همتی دوچندان نسبت به سال‎های قبل در کنار نیروهای مردمی حضور یافتند.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای مواجه شدن با سیل خروشان عزاداران شهادت امام هشتم(ع) اشاره و اذعان داشت: با تجربه چند سال اخیر در نظر داریم با تدابیر و اقدامات مطلوب، در مناسبت‌های آتی، استقبال از زائران را به نحوی شایسته‌تر صورت دهیم.

وی از مبادی قوچان، سرخس و طرق به عنوان ورودی‌های اصلی پایتخت معنوی کشور یاد و خاطر نشان کرد: با وجود حضور نیروهای بسیج، خیران و شهروندان که به عشق خدمتگزاری به ولی نعمت‌شان، به استقبال از زائران عزادار شتافتند، با کمبودهایی ناشی از تصمیمات فوری مواجه بودیم.

علوی اظهار داشت: در این بین بعضی ایستگاه‌ها با کمبودهای بیشتری مواجه بودند که این امر به دلیل کم توجهی به این ایستگاه‌ها نبوده و بر مبنای تعداد ورودی زائران و ظرفیت موجود در هر ایستگاه، امکانات تخصیص یافته بود.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از برپایی چنین ایستگاه‌هایی زائرپروری و جلب رضایت این عزیزان است، خدمت‌رسانی یکسان مطلوب نظر ماست و ان‌شاءالله در سال‌های آتی مشکلات و کمبودهایی که در ایستگاه سرخس بیشتر مطرح بود رفع خواهند شد.

شهردار منطقه 6 نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان خدمات اصلی ارائه شده در ایستگاه‌های استقبال از زائر گفت: برپایی نمازخانه، اجرای مراسم معنوی، سرویس بهداشتی، پذیرایی، فوریت‌های پزشکی و اهدای بسته‌های فرهنگی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط خادمان علی ابن موسی الرضا(ع) در معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 6 بوده و بخشی از هزینه‌ها نیز از منبع کمک‌های مردمی دریافت گردیده است.

شهرام کریمی از تقسیم امکانات به ایستگاه‌های ورودی ابراز ناخرسندی کرد و افزود: در سومین سالی که منطقه 6 در مبدا ورودی سرخس(میامی) اقدام به برپایی ایستگاه استقبال از زائر کرده است، به علت حجم کمتر زائران از این ورودی، کمترین عنایتی از سوی نهاد و سازمان‌های مسئول به جز نیروهای بسیجی و حوزه سپاه صورت نپذیرفته است.

وی ورود 8 هزار و 300 زائر پیاده از ورودی سرخس را شایان توجه عنوان کرد و گفت: این میزان مسافر، در خور توجهی بیش از این هستند که امیدوارم با عنایت خداوند متعال و یاری مسئولان، در سال‌های آتی، خدمتگزار شایسته زوار ثامن الحجج باشیم.

 

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول