اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

ضرورت انتخاب شهردار برای بافت تاریخی شهر زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان انتخاب شهردار برای بافت‌های تاریخی شهر زنجان را از ضروریات دانست و گفت: وجود شهردار ویژه برای این مناطق موجب تسهیل امور ساکنان این مناطق می‌شود.

ضرورت انتخاب شهردار برای بافت تاریخی شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در هشتمین جلسه ستاد عمران شهری استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کارت بلیط اتوبوس در شهر زنجان اظهار داشت: این کار در واقع آغاز ارائه خدمات دیگر الکترونیکی به شهروندان محسوب می‌شود.

وی به تشکیل کمیته بافت فرسوده طی سه سال گذشته در زنجان اشاره کرد و افزود: در آن زمان کسی صحبت ارائه تسهیلات برای احیای این بافت را نمی‌کرد.

استاندار زنجان بافت‌های فرسوده را از معضلات شهری عنوان و تصریح کرد: برخی از شهرها به مانند زنجان بافت تاریخی هم دارند که مشکلات را افزایش داده است.

 

*وجود 700 هکتار بافت فرسوده در استان زنجان

وی مجموع بافت فرسوده موجود در استان زنجان را بیش از 700 هکتار عنوان و اضافه کرد: بیش از 500 هکتار از این وسعت در مرکز استان واقع شده است.

رئوفی‌نژاد مشکلات بافت‌های فرسوده را متنوع دانست و ادامه داد: ارائه تسهیلات تنها معضل احیای این بافت محسوب نمی‌شود.

وی تهیه طرح و تعیین تکلیف را از جمله اقدامات لازم برای احیای بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهرها اعلام کرد.

استاندار زنجان انتخاب شهردار برای بافت‌های تاریخی را از جمله ضروریات دانست و اضافه کرد: یکپارچه نبودن بافت تاریخی شهر زنجان دیگر مشکل این بافت است.

وی به قانونی اشاره کرد که اگر میراث فرهنگی ملکی را تاریخی اعلام کند، باید طی 18 ماه اقدام به خرید ملک مذکور کند، وگرنه صاحب ملک می‌تواند اقدام به اعمال نظر در آن بکند.

رئوفی‌نژاد به مشکلات ناشی از عدم اجرای این قانون در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی زیادی در زنجان به دلیل عدم اجرای این قانون سال‌ها معطل ماندند.

*بافت‌های فرسوده زنجان قابلیت احیا دارند

وی احیای بافت‌های فرسوده شهر زنجان را قابل اجرا دانست و ادامه داد: برای عملیاتی شدن برنامه‌ها باید از اختیارات قانونی استانی استفاده شود.

استاندار زنجان با اشاره به درگیر بودن 25 درصد از جمعیت شهری با مشکلات بافت فرسوده در زنجان تصریح کرد: کمیته بافت فرسوده باید فعال بوده و گزارش اقدامات خود را در جلسات ستاد عمران شهری ارائه کند.

*مشکلات مالی مانع سرعت گرفتن پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهری است

وی پیشرفت 37 درصدی پروژه‌های تعریف شده برای شهر زنجان را قابل قبول برشمرد و اضافه کرد: مشکلات مالی موجود مانع از سرعت گرفتن پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها شده است.

رئوفی‌نژاد به برنامه‌ریزی انجام شده برای افتتاح پروژه‌های تعریف شده برای شهرهای استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه‌های به صورت متناوب تا آخر کار دولت دهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

*پروژه‌های عمرانی شهرها تا پایان خرداد سال آینده افتتاح می‌شوند

وی بر ضرورت افتتاح پروژه‌های تعریف شده برای شهرها تاکید کرد و گفت: باقی ماندن پروژه‌ها برای مدیران دولت بعدی ممکن است، آنها را دستخوش اعمال سلیقه کرده و عقیم بگذارد.

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: پروژه‌‌‌های تعریف شده برای شهرهای استان زنجان در ستاد عمران شهری باید تا خرداد سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول