اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی میراث فرهنگی استان یزد

500 میلیون ریال به مرمت بافت تاریخی عقدا اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اختصاص 500 میلیون ریال به مرمت بافت تاریخی شهر عقدا خبر داد.

500 میلیون ریال به مرمت بافت تاریخی عقدا اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سامان کارگر در بازدید از بافت تاریخی و آثار تاریخی شهر عقدا در شهرستان اردکان، بافت تاریخی این شهر را از بافت‌های پویا و زنده کشور دانست.

وی افزود: میراث فرهنگی تلاش خود را برای حفظ و احیای این بافت به کار می‌گیرد، اما مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی نیز در این راستا ضروری است.

کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مبنی بر حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند، خواستار همکاری بیشتر مردم و انجمن‌ها برای پاسداشت و حفظ و نگهداری از آثار تاریخی هستیم.

این مسئول بیان کرد: این اداره کل با تخصیص اعتبار 500 میلیون ریالی برای بافت تاریخی عقدا به منظور مرمت و بازسازی و نیز نورپردازی آثار تاریخی از محل اعتبارات هزینه کرده است.

امام جمعه عقدا نیز در این بازدید با بیان بخشی از تاریخ عقدا، بر ضرورت حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی این شهر تاریخی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: میراث فرهنگی باید بیش از گذشته به بافت تاریخی و آثار موجود تاریخی در این شهر توجه کند تا فرهنگ و آداب و سنن این شهر از گزند آسیب‌ها مصون بماند.

به گزارش فارس، معاون میراث فرهنگی استان یزد در سفر به شهر عقدا از آثار تاریخی دروازه‌های ورودی، برج خواجه نعمت، حسینیه بزرگ و حسینیه‌های پایین و بالا، هتل سنتی خالو میرزا، بازار سنتی، چاپارخانه، خانه کوچک و خانه‌های تاریخی ایلخانی بازدید کرد.

همچنین جلسه‌ای با حضور امام جمعه عقدا به منظور بررسی و مشکلات بافت این شهر تشکیل شد و معاون میراث فرهنگی قول مساعد در زمینه رفع مشکلات این بافت را داد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول