اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پایگاه سلامت روانی- اجتماعی شماره دو زنجان:

فعالیت‌های بسیج ضامن توسعه و پیشرفت نظام است

خبرگزاری فارس: کارشناس پایگاه سلامت روانی- اجتماعی شماره دو زنجان گفت: فعالیت‌های بسیج در هر حوزه ضامن توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است.

فعالیت‌های بسیج ضامن توسعه و پیشرفت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامرضا الهی‌سرشت در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های بسیج در همه عرصه‌های کشور منشأ خدمات شایسته‌ای برای نظام بوده و فعالیت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف از سوی این نیرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه پیشگیری مواد مخدر ضروری است، افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه مواد مخدر با اتکا به این نیرو محقق می‌شود.

کارشناس پایگاه سلامت روانی- اجتماعی شماره دو زنجان با اشاره به فعالیت‌های پایگاه سلامت روانی- اجتماعی منطقه بیسیم زنجان خاطرنشان کرد: خدمات لازم از سوی این پایگاه‌ها به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه سه نوع فرم را برای افراد سالم، در معرض آسیب و آسیب‌دیده تکمیل کرده است، یادآور شد: افراد سالم دارای معدل سنی 23 سال هستند.

*میانگین سنی افراد در معرض آسیب منطقه بیسیم 29 سال است

الهی‌سرشت با بیان اینکه افراد در معرض آسیب دارای میانگین سنی 29 سال هستند، افزود: افراد آسیب‌دیده نیز دارای میانگین سنی 27.5 سال گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه معدل سنی آقایان مراجعه‌کننده سالم به این پایگاه 28 سال است، افزود: افراد در معرض آسیب نیز با میانگین سنی 19 سال به این پایگاه مراجعه کرده‌اند.

کارشناس پایگاه سلامت روانی- اجتماعی شماره دو زنجان میانگین سنی آقایان در معرض آسیب به این پایگاه را 24 سال عنوان کرد و افزود: اعتیاد دائمی، بیکاری، مصرف الکل، بی‌تفاوتی نسبت به همسر بیشترین مسائل مطرح شده توسط زنان متاهل آسیب‌دیده است.

وی با بیان اینکه زنان مجرد آسیب‌دیده مواد مخدر، روابط نامشروع، سوء‌استفاده و فرار از خانه را به عنوان معضلات خود اعلام کرده‌اند، افزود: مردان متاهل آسیب‌دیده نیز مواد مخدر، بیکاری و عدم رضایت از همسر را از مشکلات خود اعلام کرده‌اند.

*افسردگی و اعتیاد از مشکلات مردان آسیب‌دیده در منطقه بیسیم زنجان است

الهی‌سرشت با بیان اینکه مردان آسیب‌دیده افسردگی و اعتیاد را از مشکلات خود اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: زنان متاهل آسیب‌دیده نیز طلاق عاطفی را نخستین مشکل خود عنوان کردند.

وی از ارائه آموزش‌های چهره به چهره برای 6 هزار نفر از طریق این پایگاه خبر داد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی از برنامه‌های این پایگاه است.

کارشناس پایگاه سلامت روانی- اجتماعی شماره دو زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های مختلفی در مهدکودک‌های این منطقه از سوی پایگاه اجرایی می‌شود، افزود: باید از سنین خردسالی برای مقابله با اعتیاد در جامعه فعالیت‌های لازم را انجام داد.

*ارائه آموزش‌های مجازی از سوی پایگاه سلامت روانی- اجتماعی

وی از ارائه آموزش‌های تخصصی محله به محله از سوی این پایگاه خبر داد و یادآور شد: این آموزش‌ها به صورت مجازی در دهه فجر سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

الهی‌سرشت با اشاره به ارسال پیامک‌های پیشگیری از اعتیاد از سوی این پایگاه خاطرنشان کرد: این سامانه از دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت دو طرفه برای ارتباط بیشتر با مردم راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول