اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طولانی‌ترین صف بازنشستگان برای دریافت حقوق

خبرگزاری فارس: پس از چند روز تعطیلات شاهد طولانی‌ترین صف بازنشستگان تأمین اجتماعی قزوین بودیم که برای دریافت حقوق در یکی از بانک‌ها حضور داشته و بر اساس فیش نوبت‌دهی بیش از 500 نفر می‌شدند.

طولانی‌ترین صف بازنشستگان برای دریافت حقوق

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روز گذشته پس از چند روز تعطیلات یکی از طولانی‌ترین صف‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی برای دریافت حقوق در یکی از بانک‌های قزوین به وجود آمد.

پیش از این بازنشستگان تأمین اجتماعی قزوین می‌توانستند در هر شعبه‌ای از این بانک حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند اما چندی است که این بازنشستگان برای دریافت حقوق خود تنها می‌توانند بر اساس حروف الفبا در روزهای مشخص شده به این بانک در شعبه سعدی شهر قزوین مراجعه کنند.

به گفته یکی از بازنشستگان تأمین اجتماعی قزوین، در طرح متمرکز کردن پرداخت حقوق بازنشستگان به دلیل تراکمی که در این شعبه ایجاد شده خدمات بانکی به سهولت گذشته انجام نمی‌شود و بازنشستگان را برای دریافت حقوق دچار مشکل کرده است.

این بازنشستگان به دلیل اینکه در نقاط مختلف شهر سکونت دارند، باید مسافت نسبتا طولانی را برای دریافت احقاق خود تا شعبه مشخص شده بپیمایند که این مسئله علاوه بر اینکه سبب اتلاف وقت بازنشستگان می‌شود، آنها را نیز در ایاب و ذهاب دچار مشکل کرده است.

بانکی‌ها، کارت عابربانک را گزینه مناسبی برای برطرف شدن این مشکل می‌دانند ولی این کارت‌ها همانند سایر کارت‌های عابر به علت محدودیت‌های خاصی که در دریافت وجه دارند، کارایی لازم را برای تمام بازنشستگان نداشته و جدای از این موضوع با توجه به اینکه بسیاری از بازنشستگان تأمین اجتماعی با این خدمات آشنایی کامل را ندارند، استفاده از عابر بانک‌ها کمی سخت است.

اما از دلایل مهم طولانی شدن صف بازنشستگان تأمین اجتماعی قزوین برای دریافت حقوق می‌توان به این نکته اشاره کرد که از 12 باجه این بانک، تنها چهار باجه فعال بودند و همچنین تعطیلات چند روزه پیش از آن نیز مزید بر علت شده بود.

این صف طولانی به گونه‌ای بود که طبق فیش نوبت‌دهی بیش از 500 نفر در این شعبه در انتظار ارائه خدمات بانک بودند.

وقتی که این موضوع را از یکی از مسئولان این بانک جویا شدیم کمبود نیرو برای فعالیت باجه‌های دیگر علت اصلی ازدحام مراجعه‌کنندگان عنوان شد.

وی به خبرنگار فارس گفت: پیش از این در این شعبه 12 باجه به مردم خدمات‌دهی می‌کردند اما در حال حاضر چهار نفر تحویل‌دار، یک نفر پشتیبان و یک نفر نیز به عنوان رئیس بانک فعالیت می‌کنند.

با وجود اینکه بسیاری از بازنشستگان دچار کهولت سن و ناتوانی جسمانی هستند ولی آنها ساعت‌ها در سالن و مقابل درب بانک مورد اشاره ایستاده بودند و برای رسیدن نوبت خود لحظه‌شماری می‌کردند.

یکی از بازنشستگان تأمین اجتماعی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: چهار ساعت است که برای گرفتن حقوقم معطل شدم.

با همه این اوصاف حق بازنشستگان تأمین اجتماعی که سالیان سال برای آبادانی و پیشرفت مملکت خویش صادقانه تلاش کرده‌اند، نیست که ساعت‌ها برای دریافت حقوق خود در صف بانک معطل باشند؛ امید می‌رود که در راستای برطرف شدن هرچه زودتر این معضل فکری اندیشیده شود، چراکه امام خمینی (ره) فرموده‌اند: به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می‌کنم که خیر دنیا و آخرت شما رسیدگی به حال محرومان جامعه است و مقام معظم رهبری نیز تأکید کرده‌اند: اگر در محیط بازنشستگی و در میان بازنشستگان شور، امید، علاقه به کار و شوق به مفید بودن و رضایتمندی وجود داشته باشد اثر این امر مستقیماً بر روی شاغلان منعکس می‌شود.

انتهای پیام/77003/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول